wat voor verfrol heb ik nodig?

• Harold

Nu al het houtwerk in de grondverf staat willen we morgen beginnen met aflakken.

Nou stond het advies in mijn vorige topic:

gebruik als je bang bent voor zakkers een lakrol.(LET OP GEEN SCHUIMROL ZIJN ROT DINGEN )

Wat voor rolletjes kunnen we nou het beste gebruiken voor alkyd zijdeglans verf??

Ik zit zelf te denken aan die kortharige mohairrolletjes, maar is dit een juiste keuze?

• Rob

kijk is naar het merk hanza……

het zijn een soort vacht rolletjes speciaal voor lak.het heet ook een lakrolletje.

mohair is ook prima….maar je krijgt er minder matriaal in het uit.

vergis je niet in een sausmuis.

voor gebruik even flink met de hand door het rolletje.

nog een tip tegen stof…een kleef doek….of een oude panty over je teschilderen werk.daarna ffis je hand erlangs….

suc6…..

• Harold

Een sausmuis?? Nooit van gehoord.

Zelfs Google weet het niet :-)

Uw zoekbewerking - sausmuis - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd.

Ben net nog even bij de Gamma geweest en ik bedoelde velours rolletjes. Ik dacht dat die uitermate geschikt waren om deuren mee te lakken. Maar nu staat er bij de bouwmarkt dat ze voor beits zijn. Mmmm, heb nu nog maar even geen verfrollen gekocht.

• sander

die rolletjes kun je bij een vakzaak kopen en daar hebben ze waarschijnlijk ook kopenhagen vachtrolletjes zijn ook goed

• Rob

vergis je niet…dat je een sausmuis koopt….(om mee tewitten)dit zijn namelijk ook vacht rolletjes….

maar je kunt beter in de winkel vragen wat je nodig hebt.want ik begrijp dat je mij niet begrijpt.vraag gewoon naar een lak rol.

grt.

• WIM

Hoi

kortharige mohairrolletjes heb ik gebruikt om mijn trap en radiators mee te schilderen en ik ben zelf zeer tevreden over. Het laklaagje wordt goed verdeeld.