levensduur CV ketel

  • Alexander Hunt

    JVD Direct Services BV is een loodgietersbedrijf werkzaam in N-H, Flevoland, Utrecht en het noorden van Z-H. Ze richten zich vooral op rioolontstoppingen en rekenen geen voorrijkosten!

    www.jvddirectservices.nl/

  • Peter

    Normaal gaat een cv-ketel ongeveer 15 jaar mee maar door de verandering van de techniek is het vaak gunstiger om een ketel eerder te vervangen.

    Ik adviseer om de ketel te laten vervangen.

    Kijk voor meer informatie maar eens op mijn website verwarmingsketels

  • ineke

    Zit hier in de kou voor de zoveelste keer. De ketel is geen combi, dus gelukkig heb ik via de geyser wel warm water.

    Maar deze ketel stamt uit 1988! en nog steeds vervangen ze hem niet. Huur deze via Achmea (makelaar); je kunt veel beter huren via een sociale woningbouworganisatie, de makelaars doen weinig tot niets voor zijn huurders.

    Mijn vraag is dan ook: is er een maximale termijn voor gebruik van de cv-ketels? Alhoewel alle monteurs beweren dat de oudere types het sterkste zijn. Mocht hij worden vervangen, ben ik bang dat ze geen energiezuinige ketel plaatsen maar weer zo'n achterlijk toestel; dit is toch geen manier.

    Al krijg ik een gewone combi (geen rendementsketel) ben ik al blij, want voor het douchen op de geyser is de druk te weinig.

    Ze plaatsen geen combi, omdat er dan allerlei omleidingen moeten gebeuren en dat vinden de heren makelaars te duur! Leve het kapitalisme…:-(

  • Benny

    Hierbij kan ik zeggen dat wij onze verwarmingsketel reeds 30 jaar in gebruik hebben zonder technisch defekt.

    Het betreft een CV ketel 22 Kw van Viessmann met een Weishaupt brander. Hierbij is nog een warmwater boiler in inox ingebouwd, eveneens 30 jaar. Het spreekt vanzelf deze ketel steeds het voorzien onderhoud heeft gekregen. Kostprijs laatste onderhoud +/-175 €.

    De circulatiepomp werd tot nu toe 1x vervangen. Nog steeds een rendement van 92%. Ziet nog prima uit - Nog geen vervanging in zicht.

  • temilin

    Within the realm of academic support, our Pay Someone to Take My TEAS Exam service stands as a beacon of reliability and security, meticulously crafted to facilitate remote exam-taking for students. By enlisting our assistance, you not only guarantee a seamless academic journey but also access a trusted partner committed to ensuring your educational endeavors are characterized by convenience and peace of mind.