Verstopt toilet -spoedvraag-

• Sandra

Hallo,

Mijn toilet is verstopt en ik weet niet hoe ik dit zelf kan repareren.

Bij het doortrekken van het toilet loopt eerst de hele pot vol met water en vervolgens duurt het lang ± 1 minuut voor al het water verdwenen is. Hij spoelt nog wel min of meer door, want het water ´zuigt´ nog wel een deel van de (om het netjes te zeggen) boodschap weg.

Wat moet ik doen om weer een normale wegstroom te krijgen?

• jspost

Als je met je hand in de pot wroet en een prop (papier) voelt zitten kun je die gewoon eruit trekken.

• Sandra

Is er een andere manier, ik zou liever niet met mijn hand erin gaan, straks blijf ik vastzitten!

Daarnaast lijkt het erop alsof de verstopping iets verder weg zit…

• Jeroen

Er zijn bij de bouwmarkt ‘ontstoppers’ te krijgen, meerder vormen trouwens. De klassieke met die rubberen dop, werkt vaak goed. Maar waar ik op doel is een lange stugge veer (zoals trekveer) die je de buis in kan drukken. Misschien maar eens informeren bij je locale DHZ zaak.

• Margriet

Als je kinderen hebt, toch maar even met de arm erin.

Je zal niet de eerste zijn die er een Duplo-auto uithengelt. (in ieder geval de tweede, :D) M.

• Sandra

Dank jullie voor de reacties.

We hebben met de trekveer even erin gezeten en 2 tellen later was het probleem opgelost!!!

We kunnen weer gewoon gebruik maken van het toilet, zonder angst een `overstroming´ te veroorzaken…