Plafondplaten

• ynna

De platen tussen mijn balkenplafond moeten vervangen worden. Nu zit er geplastificeerd board tussen. Dat is niet meer te koop en bovendien zitten er dan naden in.De balken liggen namelijk 70 cm uit elkaar. Platen op de balken is geen optie, dan is er te weinig hoogte. Iemand een goed idee? Hoewel balken ouderwets klinkt toch in modern interieur.

• Jan Peters

Gipsplaten van 120 cm breed kopen en die tot de juiste breedte (70cm) snijden/zagen.

• ynna

Heb ik aan gedacht maar hoe moet het dan met die naden? Of hoe lang zijn die platen dan?

• Jan Peters

De platen zijn in verschillende lengtes verkrijgbaar. Maximaal 360 cm geloof ik. De naden tussen de platen kun je onzichtbaar vullen met de daarvoor beschikbare voegenvullers. De truc is de kanten onder een hoek van 45 graden af te raspen. Zie verder de sites van de leveranciers van gipsplaten, alwaar goede handleidingen zijn te downloaden.

• rene

als je de naden toch gaat vullen zou je de platen eventueel ook dwars op de binten kunnen plaatsen, zo heb je een stuk minder snijverlies.

Je kan de naden vullen met speciale nadenvuller of uniflot. ik heb zelf uniflot gebruikt en dit geeft een mooi resultaat. wel is het zo dat als je er met een lamp op schijnt of de lichtval valt er precies op dat je altijd wel zult zien dat je alleen de naden afgesmeerd hebt.

Bij een compleet gestuct plafond zie je dit zeker niet. Althans bij in de woonkamer dan.

succes

groet rene

• ynna

Bedankt allemaal ben een heel stuk wijzer en ga voor gipsplaten.