Muur niet door te komen met boor! Wat is dit voor muur?

• Maaike

Hoi,

wij proberen een gordijnrail op te hangen boven de balkondeur op onze slaapkamer. Maar met geen boor is er door te komen. Niet met de steenboor, niet met de staalboor. Onbegrijpelijk!

Heeft iemand enig idee met watvoor soort muur we te maken kunnen hebben. Die is rond 1980 opgetrokken.

Dank!

Maaike

• Aad

Maaike,

Ik denk aan een stalen latei (hoop dat ik het goed schrijf)

Eerst klein voorboren bv 3 mm, daarna langzaam draaiend opboren naar 6 of 8mm

Succes

• rene

of er ligt een betonnen latei in.

• Maaike

Dank voor de reacties, tot nu toe.

Aad, we zijn idd klein begonnen, maar we komen niet verder dan een halve centimeter. Snap jij het dan?

Rene, wat zou dat betekenen als het een betonnen latei is? Ik heb overigens een magneet tegen de muur gehouden, om te kijken of het staal kon zijn. Hij bleef niet kleven …

• Toon

Dan zal je een hamerboor moeten gebruiken, dan zal het wel lukken.

Succes

• rene

als het beton is heb je zeker een goede boormachine en een goede boor nodig.

groeten rene

• Anke

Is het beton dan een hilty huren en is het staal dan spijkers er in schieten. Weet alleen niet of iedereen dat kan of dat er iemand aan te pas moet komen met een wapenvergunnig.

• Maaike

Maar hoe kom ik er nou met zekerheid achter wat het is?

Hoe weet je of het beton of staal is. Een keukenmagneet bleef niet kleven.

Wat zegt dat?

• Gerrit

Dat zegt dat er geen ijzer in zit, het is vermoedelijk beton. Dat ga je dus met een boorhamer doen. Heb je er zelf geen, dan zul je er een moeten huren.

Dat met die schiethamer moet je voorzichtig mee zijn. Als je het niet goed doet kan er een flinke hoek uit vallen en dat heb je niet gemakkelijk gerepareerd.

Overigens; De schiethamer is tegenwoordig vrij van vergunning.

• maecel1

en goed klopboormachiene en en goede betenboor moet ook gaan,maar ga een detector huren dan wet u zo of er ijzer achter zit,of kop er en kemt mermals van pas