Rond gat in metselmuur

• Marco

Mijn schuur bestaat uit muren die zijn gemetseld. Nu wil ik in een van die muren een rond gaten maken zodat ik daar een flexibele ventilatieslang in kan monteren. Mijn vraag is, hoe kan ik nu het beste een rond gat maken in de muur? Met een stenenzaag of stenenfrees kan je volgens mij alleen maar rechte zaagsnedes maken. Heeft iemand een idee?

• Toon

Een gatzaag huren bij een verhuurbedrijf. Je kan natuurlijk ook het gat aftekenen, en vervolgens rondom met een boor gaatjes naast elkaar boren langs de omtrek. De wand glad maken en klaar is je gat.

• Marco

Ik weet niet of zo´n gatzaag huren een optie is omdat de diameter van het gat toch wel zo´n 20 cm moet zijn en dat lijkt met nogal groot voor zo´n gatzaag. Maar ik zal eens informeren.

• Toon

20cm lijkt me wat overdreven, dan moet het wel een hele dikke ventilatieslang zijn. Bedenk wel dat huren niet goedkoop is, en aangezien het maar om één gat gaat, zou ik toch eens over de andere gegeven optie denken. Het is waarschijnlijk nog een enkelsteensmuurtje ook?

• john

je kan het ook laten doen kost je 65 euro

• Toon

Dat is dan snel verdient met wat gaatjes boren ;)

• Margriet

Tjonge, kostte in het gulden-tijdperk 25 gulden (zwart). :-) M.

• Matthieu

een boorbedrijf komt echt niet voor 65 euro een gat boren

de 65 euro is een juist bedrag voor enkel het zagen.

reken op ca 150euro voor reiskosten , voorrijdkosten en opstelkosten

en dan is het nog goedkoop gerekend voor dat ene gaatje

matthieu