twee vragen

• Karin

Ik heb twee vragen en misschien kan iemand mij vertellen of ik (onhandig persoon0 dit zelf kan oplossen of dat ik een klusjesman moet inhuren.

1) Een van mijn knoppen van de cv radiator is dol. De radiator wordt niet meer warm en de knop is dol. Wat is hieraan te doen!

2) Het duurt heel lang (6 a 7 minuten) voordat mijn toilet gevuld is. Wat is hieraan te doen?

Graag verneem ik of dit makkelijk op te lossen klusjes zijn of dat ik een expert erbij moet halen

Alvast bedankt!

• Toon

1. Als alleen de knop dol is kan je er een nieuwe op zetten, even naar een installateur, die kan je er wel aan helpen.

2. Waarschijnlijk is het filtertje verstopt. Dit zit ergens bij de vulklep. Waterkraantje dichtzetten en het geheel demonteren.

Succes

• Jos

Hoi Karin,

De knop van de radiator kan je zoals beschreven is verkrijgen bij de installateur.

Vraag 2: Er zit GEEN filtertje in zoals gezegd wordt.

Het probleem is het membraantje dat door ouderdom gescheurd is.

Waarschijnlijk van het merk WISA.

Draai de afsluiter van de stortbak dicht en draai binnen bij de vlotterkraan de grote witte moer los en daar binnen in zit een zwart rubbertje die gescheurd is.

Deze moet vervangen worden en de bak loopt weer snel vol.

Groet,

Jos

• j brouwer

exact, deze is te koop bij iedere dhz-zaak, kost weinig, heb het toevallig zelf net bij de hand gehad. Wisa-membraan met plaatje staat er op de verpakking.

succes

• Hans F

Er zit dus soms WEL een filtertje in, heb het net verleden maand bij de hand gehad…..

Even de flexibele slang van de vlotter losdraaien en schoonmaken.

Hans F

• Jos

Even de flexibele slang van de vlotter losdraaien en schoonmaken. ?????

Zit daar een filtertje in. ???

Heb het als GAWALO monteur nog niet tegen gekomen !!

Groet,

Jos

• Hans F

Misschien monteer je als GAWALO monteur geen plieger hangtoiletten.

In de overgang van messing buis/schroefdraad, naar het plastic vlotterhuis zitten een paar erg kleine gaatjes die werken als een zeefje.

En laten die nou net verstopt zitten bij mij! Duurde wel 10 min voordat de stortbak weer gevuld was. Nu is 'ie dus weer binnen een minuut vol….

Goh, leer je ook nog weer eens wat als logawa!

Hans F