tussenwand plaatsen

• An

Hallo

Ik wil in mijn woonkamer een soort tussenwand plaatsen om een werkruimte creëren. (Het gaat om een wand van +/- 3.5m lang.) Ik heb een kleine woning en werk op dit moment tijdelijk aan huis. De enige optie voor mij is om een gedeelte van mijn woonkamer op te offeren. Het is de bedoeling dat dit maar voor tijdelijk is en dat ik deze wand dus weer makkelijk kan verwijderen of verplaatsen en zo niet vast zit aan deze indeling van mijn woonruimte.

Het belangrijkste is dat de ruimte visueel afgescheiden is van de woonruimte. Ik heb zelf nog nooit eerder een tussenwand geplaatst en heb dus ook helemaal geen ervaring hiermee. Heeft iemand een idee of tips hoe ik dit het beste op kan lossen.

Groetjes

An

• Gerrit

Eens moet je er aan beginnen.

Ik zou het zo doen: Schroef een plank van ongeveer 10 cm. breed op de vloer, op de wand (uiteraard waterpas naar boven) en aan het plafond. Plaats balken met de zelfde breedte als de planken met een hat op hart afstand van 30 cm. Zet ze vast met een spijkertje en schroef gipsplaten aan weerszijden op de balken. Even plamuren, sausen en een plintje rondom en je bent klaar. Weghalen gaat dan in omgekeerde volgorde en is in een wip gebeurt.

Sukses.

• Margriet

An,

Waarom zet je niet een vakkenkast op goede sterke wielen?

Heb je meteen opbergruimte voor de spullen van je werk.

2 van die kasten en je hebt een hele verrijdbare wand.

We hebben er hier eentje staan op wielen, zo scheiden we de achterkamer met bureau plus computers van de voorkamer. Heel handig, vind ik zelf. Kan ook zo opzij gereden worden.

Gr. Margriet.

• sander

al aan een kamer scherm gedacht die kan je zo in een hoek verstoppen

• m.emmen

kamer scherm iets voor je.of een gips muur er tussen .jekunt het later allebei weg halen.Als je meer licht door laded iets,.glazen vier kanten stenen ,die je lijmt.sukses.

• Jan Mens

Hallo An,

Een andere mogelijkheid is veilingkistjes om en om te stapelen. Hierbij creeer je aan beide zijden van de muur nog eens extra bergruimte ook en het oogt heel gezellig en voelt lekker warm aan.

Jan

• simon

Een houten stelling kast als scheidingswand.

Ivar bij ikea of een stellage van Lundia.

Deze stelling kasten zijn er in diverse hoogten en diepten verkrijgbaar.

Ook tweedehands op marktplaats.

Eén kant dichtmaken met een houten plaat.

De andere kant kan je je administratie en je PC inzetten.

Simon

• klus

Wat ook leuk is ROLGORDIJNEN

• ties

het is heel eenvoudig om een tussenwandje te plaatsen,en je heb er heel veel plezier van.ik heb er pas nog 1 geplaatst.