houten jaloezieen versmallen

• kabouter klus

Beste klussers, ik heb onlangs houten jaloezieen gekocht met een mooi wit verf-laagje. Maar nu zijn ze iets te breed om op te hangen en moet er aan beide zijden 2 cm af. hoe kan ik dit het beste aanpakken? Het is nml erg dun ijsstokjes hout. Het aluminium systeem moet natuurlijk ook versmald…weet iemand raad? Gr kabouter klus(niet dus)

• nelson

waarom haal je niet gewoon 4 cm aan een kant ervan af ?

Lamellen zo strak mogelijk tegen elkaar leggen, klemmen met bijv. 4 latten m.b.v. lijmklemmen en dan met een fijngetande ijzerzaag in de decoupeerzaag doorzagen

• rene

lijkt me helemaal niet slim, dan zijn je jaloezien niet meer symetrisch. Juist van beide kanten 2 cm. En proberen om je ophangframe wel gewoon op te kunnen hangen.

Inkorten zou je met een speciale schaar kunnen doen die je ook voor plintjes kan gebruiken of zagen en schuren maar dat lijkt me niet erg mooi worden.

succes

rene

• ed

knippen met b.v. een nijptang en dan evt. bijschuren.

Voor all. heb ik hier een speciaal app. is retehandig! Of dat

er voor hout ook is weet ik niet.

Ed

• kabouter klus

Ik denk dat ik idd van beide kanten 2 cm haal want dan lopen de koorden ook symetrisch…plintenschaar ga ik bekijken en anders overweeg ik decoupeerzaag en ijzerzaag…aangezien het hele systeem versmald moet worden…bedankt voor de adviezen en ga er eerdaags mee aan de slag! groetjes!!!!