vaatwasser voert water niet meer af

• Jasmijn

Ik heb een probleem met mijn vaatwasser, het water wordt niet meer afgevoerd.

Tevens draait hij het programma niet helemaal af, hij blijft steken op een bepaald punt en dan moet ik de knop weer verder draaien zodat hij weer verder gaat (dit moet ik 2x doen in het programma).

Ik heb de filters al nagekeken, die zijn schoon.

Wat kan het zijn?? Ik wil kijken of ik het zelf kan verhelpen zonder een dure monteur…

Jasmijn

• Jos

Hoi Jasmijn,

Is het een Bosch vaatwasser ?

Jos

• rene

Dit heeft niks met je filter te maken. je klok draait het programma niet goed, waardoor de vaatwasser het stukje leegpompen niet draait. over slaat dus.

succes

rene

• Jos

Er zit ook nog een elektronische print in die mogelijk defect is.

Zou bij mij niet de eerste en laatste maal zijn dat dit de oorzaak is.

Groet,

Jos

• janf

Hoi Jasmijn,

Ik weet niet wat voor een merk je hebt, maar je kan proberen om het filter eraf tehalen soms kan je met behulp van je vinger in het afvoergat te steken en dan het schoepenrad een zetje te geven. Het kan zijn dat het kleeft.

Bij sommige vaatwassers kan je d.m.v. een schroefje het beschermkapje eraf halen zodat een gedeeltte van het schoepenrad bloot komt te liggen.

Staat ook in de gebruiksaanwijzing.

Ook kan je de machine resetten wat ook beschreven staat in de gebruiksaanwijzing. (auto-toets en glaswerktoets gelijktijdig indrukken)

Dat laatste heb ik ook gedaan met mijn vaatwasser en dat was een Bosch die ook niet wilde leegpompen.

Suc7

• janf

Hoi Jasmijn,

Heb je bericht niet goed gelezen, je hebt een draaiknop.

Je kan dan je vaatwasser niet resetten.

Probeer toch om het schoepenrad een setje te geven als het kan.

Kan ook zijn dat de afvoerpomp defect is dan blijft de klok ook hangen in zijn programma omdat de nivoschakelaar water blijft zien.

Als dat niet helpt dan maar een monteur laten komen.

• marcel

doe wel even het stroom er af voor je daar met je vinger in gaat deze vermaalt het eten het gebeurt inderdaad vaker dat het schoepje niet draait en daar door je water er in blijft staan heb je een ariston of een juno kan het zijn dat je aan voer slang rood is en dan moet je een nieuwe set kopen het is een doorzichtige slang wat van binnen rood gekleurt is en anders kan het nog zijn dat er een knik in je afvoer slang zit of je afvoerslang verstopt is dan moet je er op blazen en in de machine kijken of het water begint te bobelen net als je op een rietje blaast in een glas

succes

• Jasmijn

Het is een heel oud ding, een inbouw zanussi. Hij zat er al in toen ik mijn appartement kocht en dat is ongeveer 8 jaar geleden!

Ik ga er vanavond maar weer naar kijken…

• roy

Waarschijnlijk is de afvoerslang verstopt, vette troep enzo. Ik (mijn vaatwasser dan) had eens dezelfde verschijnselen.

Roy

• janf

Doet ie het weer?????