Keuken

• mariette

Dan nog even een vraag!!

Omdat jullie mij zo goed kunnen helpen probeer ik dit ook nog even.

Wij hebben in ons nieuwe huis zo'n hele simpele keuken.

Gewoon zo'n simpele bouwkeuken (van bv. gamma)

Hij is wit en echt heel erg saai.

Maar nu dacht ik dat het misschien wel leuk zou zijn als ik hem zou gaan schilderen.

Met bijv. hoogglans wit ofzo!!

Heeft iemand hier ervaring mee en is dit erg duur??

Veel liefs Mariette

• Margriet

Hoi Mariette,

Ook dat heb ik al een paar keer gedaan. :-)

Gaat prima hoor. Gewoon de deurtjes schuren (je hoeft niet “diep” te schuren, alleen even papiertje erover zodat je ondergrond iets ruwer wordt en de verf beter hecht)

Daarna GOED reinigen. Goed vetvrij maken. Vervolgens gronden en aflakken met de kleur die je wilt.

Ik heb de ervaring dat het het makkelijkst is als je alle deurtjes er even uithaalt en horizontaal neerlegt op een grote tafel ofzo. Balkjes eronder zodat je ook meteen de zijkantjes mee kunt pakken.

Je kunt de deurtjes ook nog beplakken met plintjes, zodat je een soort ouderwetse profieluitstraling krijgt. Ook dat is niet moeilijk als je een goede verstekzaag hebt.

Gr. Margriet.

• Toon

Wel eerst ontvetten en dan pas schuren. Zit er kunststof op, dan eerst een primer gebruiken.

• Margriet

Welnee, hoeft niet. Gewoon gronden en aflakken. :-) M.

• j brouwer

Nou mariette, ik heb het ooit zelf gedaan met een keuken met kunststofdeuren en wel een primer aangebracht en uiteraard ontvetten en schuren, resultaat was prachtig, zonder primer (zorgt voor betere hechting van de verf) weet ik het zo net nog niet, volgens mij gaat de verf dan snel bladderen. Je moet het tenslotte ook schoonmaken. Voor wat meer kleur in je keuken zou je ook de tegels kunnen aanpassen en kleurige accesoires of een mooi kleurig blad.

Veel succes ermee

• Margriet

Het zal ongetwijfeld prachtig worden mèt een primer.

Maar ik geef aan dat het ook prachtig wordt zonder primer. Maakt mij verder niet uit. :-). Het scheelt weer werk.

Gr. Margriet.

• mariette

Nou hartstikke bedankt voor julllie hulp.

Ik ga het eens proberen.

Wie weet wordt het alsnog een prachtige keuken

groetjes mariette

• Remco

probeer het eerst eens aan de binnenkant kan je proberen of het lukt