donker plafond verven

• Margriet

Misschien lukt het met de duurdere merken muurverf….

Gr. Margriet.

• Lorette

Hallo Margriet,

de prijs van de verf maakt me niet zoveel uit, zolang ik maar geen duizende euros aan stucadoors kwijt ben. De muren en plafonds zijn op wat kleine schroefgaatjes na geheel gaaf. Dus al ik die heb dicht gemaakt wil ik alles rollen met een topkwaliteit roller en verf.Margriet schreef:

>

> Misschien lukt het met de duurdere merken muurverf….

>

> Gr. Margriet.

• Lorette

Heb ooit iets gehoord van wat zwart toevoegen aan het wit, dat zou de dekking beter maken, is dta waar?

• sander

dat dekt zeker goed het blijft ook in kleur. en ik denk dat je toch 2 of 3 keer moet rollen.

spacken is het zelfde als stucken maar wordt er op gespoten. maar als dat is gebeurt moet je het als nog rollen. om geen stof op je verkoopwaar te krijgen al gedacht aan een systeem plafon

• Lorette

Dank je sander, voor een systeemplafond is geen budget. Ik heb geen idee wat spacken kost per m2. Kijk als ik ik het 2 a 3 x moet rollen is dat altijd nog het goedkoopste denk ik, maar zooooo ontieglijk veel werk als het in totaal om meer als 240 m2 gaat.

Groeten

• sander

laten doen, mooie aftrekpost!!

• Toon

Spacken is een afwerking waarbij pleister onder hoge druk op het te bewerken deel gespoten wordt. de pleister wordt verneveld en hiermee kan een fijne of grove textuur behaald worden . Het spuiten wordt ook wel spacken genoemd en is een bewerking die tegenwoordig in alle nieuwbouw-woningen toegepast wordt als wand en plafond afwerking .

Maar kan ook op bestaande muren uiteraard. Wat het kost? Geen idee, maar vraag eens een offerte aan bij verschillende stucadoorsbedrijven.

• nelson

als je echt geen duizenden euros uit wilt geven aan spacken, want dat kost het gewoon, dan zul je toch 2 keer moeten rollen met een latex.

kost ff een beetje tijd, maar als je een goedkope dekkende latex van de kwantum haalt ben je voor ongeveer een 200 euro klaar

• Margriet

Lorette, die plafonds kun je 1 keer doen met een wat duurdere muurverf. Niemand gaat naar boven lopen kijken en het is geen woonhuis. Het gaat om de lichte indruk.

Doe je de muren 2 keer met een goedkopere latex. (dat werk is makkelijker).

Dat lijkt mij de goedkoopste en makkelijkste oplossing. :-).

Gr. Margriet.

• Em

Ik las laatst dat iemand gips aan muurverf toegevoegd heeft en dat de verf daar erg dekkend van werd.