welke pluggen

• avdh

Hallo,

ik wil op een gipsmuur (zo'n tussenmuurtje tussen twee kamers in gemaakt van gipsblokken..????) een t.v. standaard opboren.

de t.v. weegt ongeveer 30 kilo en de dvd speler weegt ook een paar kilo inclusief de standaard kom ik denk ik uit op een kleine 40 kilo.

welke pluggen kan ik hiervoor het beste gebruiken,zodat de t.v. niet naar beneden komt zetten??

bvd avdh

• Joss

wokkels,dit zijn draaipluggen die ze ook gebruiken voor bv trapleuningen.Of van de andere kant een slotbout door de muur boren als dit mogelijk is.

• marcel

hoi

ik heb xsl pluggen gebruikt 10 mm met hout draad bouten en heb er 55kilo op staan heb een standaard van vogel een draaikantelbare en een grote tv van sony

op staan hangt al 2 jaar en afentoe kijk ik even of alles nog aan de muur zit maar zit net zo vast ik heb eerst de tv standaard op gehangen en ben er zelf aan gaan hangen om te kijken of het allemaal goed vast zat ik weeg 80 kilo

ook in 7cm ytong blokken

succes

• jeroen

Toggler (ik weet niet of je het zo schrijft) heeft aligator pluggen voor deze wanden. Wokkels niet gebruiken kan wel prima in een gipsplaten wand.

10 mm met een passende houtdraadbout moet voldoende zijn. boor wel diep genoeg of anders gezegd neem geen idioot lange bouten. Als bout langer is dan het gat zal hij aan de voorkant gips en plug als een soort krater er uit drukken.