ketel

• marcel

hallo klussers

heb een vraag ik heb een ketel op zolder hangen een combie als ik ga douchen en heb de kraan een tijdje lopen 3 a 4 minuten dan komt er in eens koud water en wordt het water niet eerder warm als ik de kraan weer uit en dan weer aan zet

ik heb er al een nieuwe voeler in laten zetten want deze bleek kapot volgens de monteur maar dat blijkt dus niet waar iemand eenig idee????

• Kees.

Heb je soms waterbesparende ringetjes tussen je doucheslang en douchekop zitten?

Als dat zo is, kan dat wel eens het probleem zijn.

• marcel

hoi kees

nee zit geen besparings ringen in

heb er nooit eerder last van gehad in mijn andere huis daar zat hij namelijk eerst maar na dat de ketel niet meer verwarmde dus de kachel en het water niet meer deed zijn ze er bij geweest (essent) en die zijden dat de voeler kapot was en hebben zo lang de draden aan elkaar gebonden toen begon de elende dat de ketel steeds weer uit ging dus koud water afgaf ik dacht dat komt door dat ergeen voeler tussen zat maar naar 6 weeken gewacht tehebben voor dat zij kwamen met een nieuwe voeler doet hij het nog steeds niet en ik heb niet zo veel zin weer zo veel telefoontjes en wachten tot dat zij weer eens komen vandaar ik het hier maar eens probeer tevragen

• Kees.

Marcel

Ik begrijp uit je verhaal dat je een onderhoudscontract hebt met Essent, ik vind 6 weken wachten op een nieuw onderdeel wel heel erg lang.

Mischien is het beter om gewoon bij een Instalatiebedrijf in je eigen woonplaats een contract af te sluiten, daar wordt je meestal binnen een dag geholpen.

Het zal denk ik iets te maken hebben met de afslelling van de ketel.

Groet

Kees.

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

lijkt meer op een defecte klep.

Als je warm water neemt, wordt dan de CV-buis ook warm? zo ja, dan kun je er van uitgaan dat de driewegklep (of de sturing daarvan) defect is. De sturing is eenvoudig zelf te vervangen (maar wel een duur ding), maar dan is het raadzaam okm ook de klep zelf te vervangen anders is tie zo weer stuk..

succes!

(als dit het niet is: welk merk is het en welk type?)

Peter