Geluid kastdeurtjes dempen

• Marijn

Beste mensen,

Als ik mijn keukenkastjes maar éven te hard dichtdoe, maakt dat een fiks geluid bij de buren. (Ze hangen namelijk niet aan hout, maar direct tegen de muur.) Het geklaag van de buren is dan ook niet van de lucht.

Vandaar dat ik iets zoek wat ik in de kastjes kan bevestigen waardoor de deurtjes bij het sluiten gedempt worden. Heeft iemand een tip?

Alvast hartelijk dank!

Mvg,

Marijn

• marcel

hoi martijn

• marcel

hoi martijn

daar zijn slowmotion buffers voor te krijgen bij de ikea ik geloof 1 euro perstuk

die kan je aan de binnen kant van je korpus bevestigen en gaan je deurtjes langzaam dicht

succes

• Marijn

Hoi Marcel,

Marijn hier hoor! Die slowmotion buffers, zijn die eenvoudig te bevestigen en hoe zien ze eruit?

Alvast dank :)

• sander

Je kan ook bij de bouwmarkt van die plak viltjes en of rubbertjes kopen, die plak je aan de binnen zijde van het deurtje. werkt goed.

Ze verkopen er ook oor proppen voor als ze blijfen klagen.

• marcel

ja die kan je met 2 schroefjes vast zetten het is een rond buisje met een dempertje er in vraag er maar naar in ikea op de keuken afdeling

plak dempertjes hebben in jou geval geen zin wat sander beschreef

en kasten hang je aan de muur maar ik denk dat er bij jou en de buren geen spouwmuur staat een 1 steens muur dan heb je er inderdaad last van

succes

• Marijn

Marcel, hartelijk dank voor je tip!

Groetjes,

Marijn

• Marijn

Marcel. Dat is het ! Je bent geweldig.

Dank je wel,

Groetjes Marijn

• marcel

graag gedaan

veel genot van je dempers

• Jeroen

Goedemorgen,

Vragen over (hinderlijk) geluid met betrekking tot klussen kun je ook stellen op www.geluidforum.nl. Registreren is niet nodig. Voor de beantwoording van vragen worden niet alleen ervaren klussers, maar ook geluidsexperts uitgenodigd.

Het betreft een nieuw forum dat medio mei officieel wordt geïntroduceerd…