verven,behang verwijderen??!!

• Marloes

Hallo beste klussers,

Hier een niet zo al te beste klusser!

Ik ben bezig met een slaapkamer onder handen te nemen

waarin de vorige bewoner de boel flink verpest heeft :-(.

Op het het plafond en de balken (alles is van hout) zit een dikke laag

donker gele verf en op sommige stukken is het oranje van kleur.

Ik ben aan het schuren geweest en vraag me af wanneer ik uitgeschuurd ben om

te gaan verven.Nog een verfvraagje welke verf kan ik beste gebruiken, ik wil alles licht maken, gebroken wit. Nog een vraagje; achter de radiator zit nog een vervelend stukje behang. Ik kan er niet bij met mijn armen/handen, ik wil de radiator er niet vanaf halen want dat heb je ook nog niet 123 gedaan. Iemand een slim idee?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Marloes

• Rob

is het een glans verf of muurverf op je plafond????

eerst afwassen water en amonia.

uitgeschuurt….als alle losse delen weg zijn,mooi mat geschuurt,niet tegrof schuurpapier gebruiken.is het bv met 120 geschuurt na schuren met een fijnere korrel bv 220.ivm schuurkrassen.

het is hout.evt oneffen heden plamuren (lakplamuur,grote gaten 2 comp )naden afkitten met acrylaatkit.gronden bv snelgrond of grondlak.daarna afschilderen in een bv zijdeglans.

achter de kachel met een lang voorwerp?anders uithalen met albastine(gips).

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

maak eerst eens alles schoon met St. Mark in plaats van amoniak (reinigt, ontvet en stinkt niet) gronden eventueel met plamuurgrond, weer schuren, totdat alles mooi glad is, eventueel bijplamuren met lakplamuur… schuren..voorlakken…aflakken..veel werk, maar mooi resultaat!

schuren doe je alleen om het glad te krijgen!

het behang: even blijven punniken en nat maken

succes\]Peter