Scheurvorming

• Rob V.

Wat zouden mogelijke oorzaken kunnen zijn van scheurvorming tussen een aanbouw (ca. 3 jaar oud) en een bestaande woning (ca. 10 jaar oud). Beide zijn namelijk onderheid. Is hier sprake van een constructief gebrek?

• rene

nou dat denk ik niet. Is vanaf hier natuurlijk moeilijk in te schatten, maar ik denk dat verschil in materialen, krimp en uitzetting ervan ook een mogelijke rol spelen.

Ook bij veel nieuwbouw woningen zie je dit helaas gebeuren.

groeten rene

• Rob V.

Scheurvorming door krimp had ik ook al rekening mee gehouden.

Maar kan het ook zijn dat de aanbouw (ondanks) dat hij onderheid is als gevolg van zettingen t.o.v. de woning is verzakt. Indien dit zo is… na hoeveel tijd heeft deze zetting een bepaalde ‘eindstand’ bereikt?

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

Als beide onderheid zijn dan zou er niet veel zetting mogen optreden.

Er kan een slechte paal tussen zitten of het heiwerk is mogelijk niet goed uitgevoerd, OF de aanhechting op de bestaande bouw is niet goed. Ook kan de bouw kantelen op de palen. Het beste is om er een constructeur even naar te laten kijken! (of een aannemer met verstand)

succes

Peter

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

wacht hier niet te lang mee, dan kun je de aannemer nog “vragen” e.e.a. op te lossen…

• karl

Jammer dat het merendeel van de Nederlanders niet op de hoogte is van Marmoroc. Bij deze manier van afwerken van buitenmuren komen scheuren nooit voor.