RVS douchegoot doorzagen ?!

• JW

Hallo,

Ik heb een douchegoot van het merk Quickdrain. Het rooster hiervan is van RVS, en bestaat uit 1 stuk. Nu de douchedeur boven de goot geplaatst is wil ik het rooster in 2 delen zagen om hem uit de goot te kunnen halen voor schoonmaken etc.

Kan ik rvs zomaar doorzagen? Met een metaalzaag, of kan ik beter met de slijptol aan de gang? Slaat RVS blauw uit bij slijpen? Hoe kan ik dat voorkomen?

Kortom: wat is de beste methode om mijn RVS-doucherooster in 2 delen te krijgen.

Groeten,

JW

• Gerrit

Weet je zeker dat je het ding in 2 delen weer goed kunt inleggen?

Met een ijzerzaag is het eigenlijk geen doen. Neem voor de slijptol een z.g. plaatschijf, deze zijn veel dunner dan de gangbare doorslijpschijven.

• JW

Ja, dan kan ik hem zo uit de goot liften.

Ken je toevallig het Quickdrain-systeem? Door een vernuftige waterstop is de max. inbouwdiepte slechts 5cm, en in mijn situatie was dat echt de enige mogelijkheid. Maar nadeel was dat ze alleen maar roosters uit 1 stuk leveren. Verder een prima goot!

• Jan

Idd. met een DOORslijp schijf.

Heb je dat nooit gedaan , dan zou ik het een ander laten doen , dunne plaat doorslijpen is link als je niet weet wat je doet,hapt nogal snel als je verkeerd erdoor gaat !!

De dunne is een DOORslijpschijf,

De dikke is een afbraamschijf , en is NIET bestemd om DOOR te slijpen !!

Plaatschijf ?? nooit van gehoord .

Jan ( met de slijpschijf opgegroeid ) ;)

• pionok

ik denk dat je dit nooit netjes voor elkaar gaat krijgen met een slijpschijf. Ik bedoel je kan best recht slijpen, maar je zult nooit een kaarsrechte lijn kunnen slijpen.

Ik ben bang dat dit geen succes gaat worden. Hoe je het wel kunt doen weet ik zo 1,2,3 ook niet.

groet rene

• Jan

Geloof me als ik hem doorslijp , kun jij niet zien dat hij geknipt of geslepen is :)

M.a.w , laat het ff doen ,door iemand met ervaring , vooral om ongelukken te voorkomen.

Heb rottige dingen gezien hoor , door een vastslaande slijptol :(

Jan

• JW

Heren, bedankt voor jullie info!

Ik ga het toch zelf proberen, heb immers wel vaker met de slijptol gewerkt (tegelwerk). En doe het met gepast beleid.

Wat het recht slijpen betreft: Dat zal toch wel meevallen; het rooster moet overdwars worden doorgeslepen. Dat is een U-profiel van zo'n 4cm breed en de zijden zo'n 5cm hoog. Snijvlak goed aftekenen en doorslijpen. Dan kun je nauwelijks scheef gaan lijkt me.

Nogmaals bedankt, ik kende dit prikbord niet, maar kom hier zeker nog terug! :-)

• rene

Oh das een ander verhaal.

succes

• hub

Gewoon doorslijpen en de geslepen kanten aan de

buiten kant leggen ,dus de rechte kanten tegen elkaar

in het midden

• nico

een ander woord voor hele dunne doorslijpschijfjes. worden in elektrotechniek veel gebruikt voor het verwerken van kabelgoot. geven praktisch geen braam