gordingen ongelijk?

• Wivri

Ik wil een bergzolder maken. Daartoe wil ik balkjes plaatsen tussen de gordingen, dus in de breedte van mijn huis. Ik heb enkele balkjes gemaakt, precies op maat. Als ik die op de beide gordingen leg, ligt de balk niet waterpas. De gordingen zitten blijkbaar niet op gelijke hoogte.

Mijn probleem:

aan de onderkant van de door mij te plaatsen balkjes wil ik een gips-plafond plaatsen. Dat plafond moet natuurlijk strak en waterpas zijn. Ook de vloer van de te plaatsen zolden moet waterpas zijn. Hoe los ik dit op? Ik kan niet simpelweg de balkjes waterpas leggen, dan ligt de balk op de ene gording hoger dan op de andere en dus op het oog scheef. Ik krijg dan nooit meer het plafond er recht in.

Help!

• jeroen

Tja wat nu.

Is het echt zo belangrijk dat de vloer van de zolder waterpas is en over wat voor verval praten we? mm, cm of dm.

Ik zou er voor kiezen om de onderkant waar je tegen aankijkt voor het oog recht te maken en dus is je vloer scheef .

Een andere optie is de baken waterpas maken en zo ook de vloer van je zolder. Aan de onderkant kan de dwarsbalken plaatselijk uitvullen voordat je hem afgipst om zo het plafond optich recht te krijgen en je vloer waterpas.

succes

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

je zult waarschijnlijk 1 kant moetenuitvullen.

Je spreekt van balkjes, maar wilt er een plafond aanhangen en een vloer opleggen. Dan moeten er ook nog spullen op? mogen dan toch wel balken zijn (of is het een heel kleijn vloertje?)

succes!

Peter