stroom

• roodlokje

Beste klussers,

Ik heb een extreem hoog electra-verbruik. In het afgelopen jaar zou ik 10.000 KWH hebben verbruikt. Het betreft een huishouden van 2 personen. 1 Persoon werkt parttime en is gedeeltelijk thuis.

Nu heb ik allerlei luxe artikelen, zoals een droger, een vaatwasser een computer en een vriezer. Maar ik heb geen aquarium, zonnebank of wietplantage op zolder.

Ik ben niet extreem zuinig met energie, maar laat apparatuur ook niet aanstaan als ik er niet mee bezig ben.

Nu heb ik onlangs meegemaakt dat de buren met hun electrahuishouding bezig waren en dat bij mij de stroom eruit klapte. Is dat normaal? Of zou er misschien iets vreemds aan de hand zijn tussen onze huishoudens?

Bestaat er een manier om te testen of hun per ongeluk stroom van ons aftappen zonder het expliciet aan ze te gaan vragen?

• janf

Heel simpel om te controleren, alle elektrische apparaten uitschakelen en verlichting ook dus de vriezer en koelkast, niet de stop eruit halen of hoofdschakelaar uit.

Als het schijfje van je meter daarna nog draait dan wordt je afgetapt, wel een paar keer herhalen want het kan zijn dat er misschien bij de buren een grootverbruiker aanwezig is die niet altijd in werking is.

Succes bij het speuren..

• rene

ik denk dat je buurtjes een kwekerijtje zijn begonnen. zal niet de eerste keer zijn namelijk dat dat gebeurd.

10000kwh is echt onwijs veel,. mijn vriendin en ik samen, zo'n beetje zelfde situatie als jij verbruikten vorig jaar 1800kwh.

ik zou alles maar eens gaan checken, zeker als bij jou de zekering eruit gaat als de buren aan het klussen zijn.

groeten rene

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

anders even de energieleverancier bellen of het courageteam van de politie.

Of de stop eruithalen als ze een paar dagen weg zijn, dan gaan de plantjes dood….