Radiator ?

• Jan

Bij ons op de flat (bovenste etage) staat in de badkamer een radiator. De twee leidingen (in/uitvoer) komen uit de vloer dus bij de beneden buren vandaan. Nu het vreemde, de invoer leiding en uitvoer zijn gekoppeld (onderling verbonden) alvorens ze de radiator ingaan. Echter wij willen deze radiator weghalen ivm vloerverwarming kan dit zo maar, omdat het misschien een standleiding is ? of toch een klus voor een loodgieter ?

• Hans F

http://www.heimeier.com/nl/PDF/Bedienung_deutsch/DV3810-50-480-01.pdf

Een aansluitblok? water zou er ahw kruiselings doorheen moeten?

Moet je even achterhalen wat voor type het is, een aantal soorten zijn afsluitbaar zodat de rest van het systeem druk en water behoud.

Hans F

• Jan

bedankt HansHans F schreef:

>

> http://www.heimeier.com/nl/PDF/Bedienung_deutsch/DV3810-50-480-01.pdf

>

> Een aansluitblok? water zou er ahw kruiselings doorheen moeten?

>

> Moet je even achterhalen wat voor type het is, een aantal

> soorten zijn afsluitbaar zodat de rest van het systeem druk

> en water behoud.

>

> Hans F

• Kees.

Deze radiatoren kan je volgens mij niet zomaar afkoppelen, omdat je onder-en b ovenburen op dezelfde aan en afvoerleiding staan.

Als dat misgaat ben je zwaar de pineut, dan stroomt al het water van je boverburen je flat in.

Dit is een klusje voor de loodgieter (volgens mij bevriezen ze eerst de leining voor ze hem afkoppelen).

Suc6

• Jan

het is het bovenste appartement Kees, geen buren boven. Wel is de flat al 25 jaar oud en de pijpen zijn van ijzer en net geen 22 mm. Kan je die toch afknellen ? met bestaande knelfittingen of moet je draad snijden en fitten ?Kees. schreef:

>

> Deze radiatoren kan je volgens mij niet zomaar afkoppelen,

> omdat je onder-en b ovenburen op dezelfde aan en

> afvoerleiding staan.

> Als dat misgaat ben je zwaar de pineut, dan stroomt al het

> water van je boverburen je flat in.

> Dit is een klusje voor de loodgieter (volgens mij bevriezen

> ze eerst de leining voor ze hem afkoppelen).

>

> Suc6