rioollucht

• Anja

Goedemorgen,

vanochtend liep ik de badkamer op en rook ik een rioollucht. Op d ebadkamer heben we een toilet, een bad en een wastefel. Er stond nog genoeg water in het toilet.

Weten jullie hoe dit kan en, nog veel belangrijker, hoe dit opgelost kan worden.

Alvast bedankt voor de info.

Groetjes Anja

• thomas

Hoi Anja,

Zit er wel een ontluchtingspijp aan je riool. Normaal gesproken loopt zo'n pijp helemaal naar en door het dak van je huis. Wanneer dit niet zo is wordt misschien de sifon van je wastafel of bad leegezogen (vacuum) wanneer je je wc doorspoelt.

Groet, Thomas.

• Jan

het lijkt me stug dat ineens de ontluchtingspijp verdwenen is. wel hebben we het een keer gehad dat een schuifmof in die pijp was verzakt en daardoor een miniscule opening was ontstaan en er permanent een irritante rioollucht de badkamer in werd geblazen. Mooiste was dat we dat niet konden waarnemen omdat die standpijp in een soort alkoof was ingebouwd. Probeer te elimineren.thomas schreef:

>

> Hoi Anja,

>

> Zit er wel een ontluchtingspijp aan je riool. Normaal

> gesproken loopt zo'n pijp helemaal naar en door het dak van

> je huis. Wanneer dit niet zo is wordt misschien de sifon van

> je wastafel of bad leegezogen (vacuum) wanneer je je wc

> doorspoelt.

>

> Groet, Thomas.

• Anja

vanochtend kwam ik op de baskamer en toen rook ik niets meer…. kan dit ook tijdelijk zijn, of zal ik toch moeten uitzoeken waar die lucht vandaan komt / kwam.

Alvast bedankt.

Groetjes Anja

• Jan

ik zou het willen weten, niet zo gezond rioollucht.Anja schreef:

>

> vanochtend kwam ik op de baskamer en toen rook ik niets

> meer…. kan dit ook tijdelijk zijn, of zal ik toch moeten

> uitzoeken waar die lucht vandaan komt / kwam.

>

> Alvast bedankt.

>

> Groetjes Anja

• Anja

Oke,

Vanochtend rook ik het weer….. Ik heb alleen geen idee wie ik moet bellen….. een loodgieter???? een rioleringsbedrijf??? Alles spoelt gewoon door dus het is niet verstopt.

Alvast bedankt.

Groetjes Anja

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

Dit gebeur toch wel erg vaak.

Er kunnen veel oorzaken zijn, maar vaak is het toch een zaak van de beluchting in orde maken en zorgen dat alle sifons vol met water (blijven) staan, ook een eventueel putje!

anders kan er een mof los zijn, kijk ook eens onder de vloer, soms komt de lucht via een koker naar boven..

ALs je een loodgieter belt, of klusbedrijf (maar dan wel een goede) of bijvoorbeeld een aannemer, probeer dan of deze vrijblijvend komt kijken en een prijs opgeeft. Zoeken en slopen van leidingen kost veel tijd en het is niet zeker dat het gevonden wordt….

en ondeskundig personeeld kan soms veel schade aanrichten!

succes!!

Peter

succes

Peter