Vaatwasser aansluiting?

• Sorpresa

Hallo,

Misschien niet het goede prikbord maar ik zou graag willen weten hoe ik kan zien of er in mijn flatje een aansluiting zit voor een vaatwasser?

Bvd!

• Oneill17

Hallo Sorpresa,

Een aansluiting voor een vaatwasser is vergelijkbaar met een aansluiting voor een wasmachine. Je hebt een (water)aanvoer nodig, een kraan en een afvoer.

Ik neem aan dat je in de keuken een vaatwasser wilt, soms staat in een keuken ook de wasmachine. Wanneer dat het geval bij jou is, kun je die aanvoer (laten) voorzien van een dubbele kraan en de afvoer van een Y-stuk. Daardoor kun je de wasmachine combineren met een afwasmachine.

Je hebt het over een “flatje”. Wij hebben sinds twee jaar een AEG-afwasmachine type Favoriet 52850S. Zie ook: http://www.aeg.nl/node146.asp?ProdID=10114

Dit type machine kun je heel makkelijk boven een wasmachine (laten) plaatsen of zelfs in een keukenkastje. Bij die laatste optie kun je de afvoer laten combineren met de afvoer van de gootsteen. Vanuit de waterleiding die naar de kraan gaat, kun je een aparte kraan voor de afwasmachine laten maken. Voor een handige vriend/kennis/familielid wel te doen… ;-)

Succes!

JW

• @$

vergeet je de elektrische aansluiting niet? Wel een aparte groep…………….

• Oneill17

:-)

Ja, inderdaad vergeten te vermelden!

…wordt ook gedeeld met de wasmachine door een trekschakelaar.

JW

• Arnolds

Meestal moet het ook op een aparte groep worden aangesloten.

Dit geld ook voor een wasautomaat.