boekenplank

• Emmie

Ik heb een vraagje… Ik wil in mijn studeerkamer graag een boekenplank ophangen. Een plank en beslag dat stevig genoeg is om dus ook echt een flink aantal boeken op te kunnen zetten. Ik zou graag een plank willen van ongeveer 2 meter lang. Ik woon in een huis van 100 jaar oud en de muren zijn van een soort structuurspul met daaronder iets van steen denk ik. Heeft iemand misschen een idee wat voor plank, beslag en schroeven ik hiervoor moet gebruiken?

Alvast bedankt!

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

hiervoor zijn verschillende steunen in de handel.

Je kunt ook rails gebruiken, zodat het oppervlak groter wordt om vast te zetten.

Onderschat het gewicht van de boeken niet, de meeste steunen gaan tot een bepaald maximum gewicht.

Gebruik pluggen en schroeven, of houtdraadbouten, waarbij je een beetje constructielijm aan de plug en de schroef/bout doet (pas op je handen). Deze lijm hecht ook aan de muur en geeft een grotere belastbaarheid.

Als het een drijfsteen.tufsteen muur is, dan is dit zeker nodig! Bij een hardere muur kun je ook keilbouten gebruiken (en dan helpt een beetje lijm ook)

succes

Peter