dakbedekken

• Wim

Beste klussers,

ik moet een nieuwe laag dakbedekking aanleggen (branderrol). De huidige toplaag bestaat uit glasvlies. Wat is de beste werkmethode? Meer in het bijzonder: moet eerst het glasvlies verwijderd worden en een hechtlaag (teer?) aangebracht worden alvorens de stroken erop te branden? Zijn er nog tips of (andere) zaken waarop ik moet letten?

Mvg

Wim

• sander

Als je hier geen ervaring mee hebt zou ik er niet aan beginnen.

Maar leg het wel even uit foamglas er af slopen, in het nog niet geisoleert dan isoleren met een afschot naar je hemelwater afvoer over de isolatie een onderlaag aan brengen en daar over je geminraliseerde brandrollen stoken.

Gebuik goede kwatiteits rollen en geen gamma of praxis meuk (te dun)

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

je zou iets meer van het dak moeten vertellen, inderdaad kan er nu ook isolatie worden aangebracht.

Is het bijvoorbeel deen schuur en niet nodig om dit te isoleren (hoewel dit ook beter is i.v.m. condens onder het dak) dan is het mogelijk om een tussenrol (een rol met gaten) aan te brengen en hierop een goede brandrol (bijvoorbeeld APP) ALterniaf is een rol met een viltlaag of ander vlies partieel te kleven op de oude dakbedekking, dan heb je hetzelfde effect. Als je de tussenrol niet aanbrengt krijg je blazen!! De randen moet je wel opnieuw doen (en goed!!) anders gaan deze lekken, dus een nieuwe daktrim aanbrengen tussen 2 lagen, of een zinken deklijst.

Je kunt ook een kunststof dakbedekking laten aanbrengen, bijvoorbeeld EPDM-rubber of Rhepanol (PIB). soms kun je wat voorwerk doen, een beetje helpen en de prijs wordt wat lager, en je hebt een dakbedkking die heeeeel erg lang meegaat!

succes!

Peter