grill-bakoven

• Jan Peters

Dat lijkt me onzin Sander.

Het betekent gewoon dat twee elementen moeten proberen tot 240 graden te komen. Stel dat de elementen ieder een vermogen van 700W kunnen leveren, dan kan de oven met drie elementen 2100W gebruiken om de temperatuur op de gewenste 240 graden te krijgen. Met twee elementen heeft de oven dan slechts 1400W ter beschikking om de gewenste 240 graden te bereiken. Het duurt dan dus langer om op de juiste tremperatuur te komen, of de gewenste temperatuur wordt helemaal niet gehaald.

Zoals jij het voorstelt wordt het vermogen van de individuele verwarmingselementen ineens groter, en dat zou een nieuw natuurkundig fenomeen zijn.

• sander

Jan dat ben ik met je eens maar wat ik probeer te zeggen dat dit soort dingen niet bevoordelijk zijn voor het apperaat, Ik zou naar de oorzaak zoeken want er zitten niet voor niets 3 ellementen in

• Jan Peters

Daar zijn we dan ook mee bezig en daar ben ik het helemaal met je eens.

Informatie die niet strookt met de feiten helpt daar doorgaans niet bij. Ik ben bang dat dat alleen maar verwarring schept i.p.v. het vinden van oorzaken. Vandaar mijn reactie op je vette kortsluiting en mooie open haard.

• sander

Een element is een stuk metaal en het is, zo dat er 3 elementen zijn geplaatst een element heeft een bepaalde wand dikte die voor de verwarming zorgen. die moet je niet gaan oververhitten want dan gaan ze vervormen.

En wat er ook kan gebeuren is dat de bedrading is berekent op 3 element en als er een uit is dan worden de draden overbelast en dat bedoel ik met sluiting jan

• Jan Peters

Jouw stelling betekent dat met twee elementen het vermogen per element groter wordt dan met drie elementen.

Dat lijkt me een onzin stelling. Zie daarvoor mijn uitleg eerder in deze threat, waarbij ik stel dat die elementen niet warmer kunnen worden dan wat hoort bij het maximale vermogen dat ze kunnen leveren. Er kan m.i. geen kortsluiting ontstaan door elementen te verwijderen. Of de elektrische weerstand van de elementen zou kleiner worden bij minder elementen waardoor ze warmer kunnen worden en daardoor dus de bedrading overbelast kan raken.

Het gaat erom dat het maximale vermogen van het apparaat kleiner wordt bij minder elementen en niet dat hetzelfde vermogen geleverd gaat worden door minder elementen. Anders komen we in strijd met de elementaire natuurkunde-wetten die de basis vormen voor iedere electrische installatie.

• sander

Jan als die thermiesche beveiliging er ook per ongeluk door die persoon er wordt uit gehaald dan ga je dit soort conflicten krijgen.

of er zit alleen een thermostaat in en die oven wil naar de 180 graden en zal dat ook doen.