plafond badkamer

• bezigbijtje

hallo graag willen we wat advies over over de afwerking(binnen)van onze badkamer plafond, het is een aanbouw. het dak is van buiten geisoleerd (platdak)moeten we binnen nu ook nog iets plaatsen behalve de gipsplaten dan ivm.condens?de ene zegt vochtwerendfolie boven de gipsplaten de ander zegt roostertje door de wanden tussen de balken en dan gipsplaten?? wie heeft advies. alvast bedankt.

• rene

je zal moeten zorgen voor ventilatie anders is het zo gedaan met je mooie badkamer. ik zelf heb een plafond van gipsplaten en hier een afzuiging in. Dit werkt perfect en ik heb nog nergens iets van schimmel gezien. Wel raad ik je aan om je plafond met latex voor vochtige ruimtes te behandelen. Zorg ook voor een goede toevoer van frisse lucht.

groet rene

• sander

gewoon een dakafvoer er in laten maken en het liefst een ventilator die aan slaat zodra je de licht knop aanzet. en een ventilatie in het raam.

• rene

en voor het mooie dan een ventilator die na het uitzetten van het licht nog na blijft draaien.

• Ed

Pas de badkamer laten doen.

Plafond van die brede glanzende kunstof delen (nooit meer witten), die ken je gewoon blind nieten.

En een fan erin (wel appart van t licht anders lig je op een keer rustig in bad met de fan aan)

En als je m uitschakeld staat ie op 10 min doordraaien.

Die kunstof delen had ik bij de gamma en dan roomwit. heb er zelfs nog 1 over.

Strak tegen de muur zagen; kitrandje en je hebt een super plafond.

succes!!

Ed

• Jan Peters

Je hebt ook ventilatoren die op het vochtgehalte reageren. Die gaan automatisch aan bij een vochtige lucht en gaan automatisch uit bij een droge lucht.

Precies datgene wat je in een badkamer wilt.

Zorg bij het aanbrengen van een afvoer met radiator ook voor voldoende luchttoevoer (onder de deur, of een rooster in de deur). Als de badkamer vaccuum getrokken wordt zal er weinig worden afgevoerd, hoe hard de ventilator ook werkt.

Voor grootste efficientie de luchttoevoer openingen zover mogelijk van de luchtafvoer plaatsen, zopdat de gehele ruimte wordt doorgelucht.

succes,

jan

• Jan Peters

i.p.v. radioator bedoel ik natuurlijk ventilator.

Een tiepvouwtje is zo gemaakt.

• bezigbijtje

bedankt allemaal voor de info hier kunnen we wel wat mee.

typ foutje is indd zo gemaakt maar ik snapte hem.