latex over acryl verf

• Tim

Is het verstandig om Latex muurverf over acryl grondverf te schilderen of zou de hechting dan zeer slecht zijn waardoor de latex snel zou kunnen gaan bladderen?

• sander

je geeft zelf het antwoord

• Anne-Miek

Het is alle twee op waterbasis, dus dat lijkt me geen probleem!

• sander

Het kan zijn dat als je over grondverf latex smeert dat het raar opdroogt dus zal eerst een proefstukje maken.

Maar waarom eerst gronden en dan latex kun je niet beter lak pakken.

• tim

Het gaat om een houten ondergrond wat aansluit op een muur die we beide met latex structuur verf willen schilderen. Hout gegrond met acryl.

Bedankt voor de reacties. Ik zal eens een proefstukje proberen.

• sander

je kan de lak ook op kleur laten mengen dat overeenkomt met de latex. ik zou als ik jou was geen latex op je hout smeren want dat wordt echt niet mooi

• Margriet

Niet met je eens hoor Sander. Latex kun je ook gewoon op hout smeren. Niks aan de hand. Lekker snel, vlot droog en bij vlekken rol je gewoon even de roller erover en klaar.

M.

• sander

ik heb het hiet zelf op het hout een keer gesmeert en het zag er niet uit, en heb alleen duur spul gebruikt vandaar

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

misschien is dit het antwoord: latexverf heet eigenlijk acryllatex..

toch kun je spanningsverschillen krijgen, waardoor de hechting minder is.

even proberen, 6 uur laten drogen, paar krasjes erin en een plakbandje! als de verf er heel makkelijk af gaat dan is kun je beter een acrylverf laten maken voor op hout in dezelfde kleur (is ook beter afwasbaar). deze kun je ook op de muur smeren!, of een synthetische muurverf proberen!

succes!

peter