Stopcontact

• Aigoual

Toen we ons nieuwe huis gingen bewonen bleek van een stopcontact de onderste schroef van het plaatje dat het contact tegen de muur drukt afgebroken te zijn. Hebben dus alleen de bovenste aangedraaid. Niet netje maar ja… Gaan nu verhuizen en wilden de zaak in orde maken. Draaiden de bovenste schroef te hard vast en die brak ook af. Nu dus twee afgebroken schroeven die niet meer los te krijgen zijn en het stopcontact hangt los aan de muur. Ik hoop dat ik duidelijk genoeg over kom.

Wie weet raad ?

• sander

Ik neem aan dat je de muurplaat bedoeld die je vast schroeft aan de wandcontact doos.

Je kan proberen om met een tangetje de rest er uit te halen. of met een schoeven draaier. en anders uit boren.

en voor de veiligheid die betrefende groep uitschakelen!

• Aigoual

Inderdaad de muurplaat. Met tangetje of schroevendraaier eruit halen lijkt me bijna onmogelijk. Ga het toch eens proberen. Uit boren zal dan de optie wel zijn. Zal ook niet meevallen zonder de schroefdraad te beschadigen. Bedankt voor je advies in ieder geval

• sander

als het schroefdraad kapot is kan je het ook proberen vast te zetten met een spaanplaat schroef 3x30 of een 4x30

• Gerrit

Probeer het stukje schroefdraad te pakken met een knijptang o.i.d. Trek er dan hard aan, zodat de bus met schroefdraad uit de inbouwdoos komt. Zet de kontaktdoos dan vast met een parker.

Sukses