waterslagdemper

• rene

nou laatste dan, ik lees ook net dat een demper plaatsen bij de watermeter vaak alle klappen al opvangt. Ik denk dat ik dus even koppelingen ga kopen om de demper bij de meter te kunnen plaatsen. je hoort het als het klaar is.

groeten rene

• Jan Peters

Maar de waterslagmeters moet aan de kant van de watertoevoer t.o.v. de klap-veroorzaker worden geplaatst anders helpt het niet en is dus zonde van je geld en energie.

Wat ik niet snap is hoe een watermeter een waterslag kan veroorzaken. Hooguit kan het de al bestaande waterslagen vergroten.

Ik denk dat het inderdaad zo is dat de watermeter zelf een grotere opening voor de waterdoorvoer heeft dan er voorheen was (dat was wat ik eigenlijk bedoelde).

Als je bekent bent met de diameter in je oude meter is het probleem van de watermeter op de lossen door achter de watermeter een buis met de ‘oude’ diameter te plaatsen.

Deze oplossing helpt natuurlijk niet voor de al eerder bestaande problemen van de waterslag, maar zorgt alleen voor een algemene drukverlaging in je waterleidingen in huis, wat net genoeg kan zijn om waterslagknallen op andere punten te voorkomen.

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

in de nieuwere watermeters zit een terugslapklep die terustromend water tegenhoudt; eerder fungeerde het waterleidingnet eigenlijk als waterslagdemper! verwijderen van deze klep kan een oplossing zijn, maar mag dus eigenlijk niet!

en anders: waterslagdempers plaatsen (als je er 1 plaatst bij de meter moet dit wel een wat grotere zijn!

succes!

• Jan Peters

Het is dus eigenlijk de waterslag die veroorzaakt wordt door het terugstromende water van de waterslagen elders in je leidingennet.

Deze waterslag wordt gedempt door de waterslagdemper achter de meter in je eigen woning te plaatsen.

Weer wat geleerd.

Bedankt Peter

• rene

kijk daarom heb ik nu dus meer last van waterslag dan voorheen, had ik het dus wel goed gemerkt.

Nu hebben ze bij de bouwmarkten 2 soorten dempers. lange en 1 als een bolletje.

Weet dhr v.d. berg waar ik een grotere kan kopen?

ik ben benieuwd als de demper geplaatst is. ik denk dat het dan een stuk minder zal zijn.

bedankt voor de hulp allen.

groeten rene

• Oscar

Hallo,

Ik had het zelfde probleem en heb een (bolletje) tussen de watermeter en de eerste aftakkingen geplaast. Werkt prima.

Oscar