Meubels opknappen, primer of afbeits?

• Flo

Hai ik heb een notenhouten eethoek gekocht en wil deze graag wit verven, alleen zit er een glanslaag overheen,

Moet ik alles erafhalen met afbeits of kan ik het beste een primer erop doen waarbij ik dan gewoon daarna erover heen kan verven?

Wie heeft tips en zo ja welk soort primer/merk etc.

Alvast heel erg bedankt!

• Rob

waarom koop je dan niet gelijk een witte tafel???

je moet zorgen een goede hechting tekrijgen.lak zoals je zegt(glanslaag)dat valt vaak niet mee.in het begin zit het goed vast maar opden duur kan het los komen.je kan 2 dingen doen…radicaal…afbijt.doe dit wel voorzichtig want je hebt zo krassen.daarna goed ontvetten met thinner.een paar uurtjes uit laten dampen.opschuren,afstoffen en met een goede primer gronden.(syntetich)

2….flink schuren.begin met een grovere korrel,en eindig met een fijne korrel,ivm krassen.daarna ontvetten.en primeren.

suc6

• Flo

hai nou ik vond dit een leuk model, had wel makkelijker geweest gelijk een witte tafel, maar ja soms heb je iets in je hoofd hahah.

bedankt voor de tip morgen maar eerst even langs de gamma!

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

of misschien even naar de schilder? kun je naast een goed advies ook meteen de goede spullen meenemen (bijvoorbeeld een slijvaste PU-lak, zodat je geen problemen krijgt als je alcohol morst!)

succes!

peter

• Flo

Hoi Peter, bedankt voor de tip, ik had daar nog niet eens aan gedacht!

• Rob

ben schilder.