Marieke

• glasvezelbehang/zonder motief

Wij overwegen voor ons nieuwbouwhuis glasvezelbehang te (laten) plakken of de muren glad te stucen. Ik vind glad stucwerk heel mooi, maar ik weet van glasvezel dat het niet gaat scheuren (alleen achter het behang dan)

Volgens schilder zou je geen naden zien en lijkt het net glad gestucte muren.

Wij willen gladde muren dus geen behang met spikkeltjes/blokjes/visgraat etc…

Wie heeft ervaring met glasvezelbehang en dan liefst de uitvoering zonder motief. Zie je naden? Ik heb het idee dat het ondanks dat het glad lijkt, het toch een andere uitstraling heeft. Maar kan dat nergens nog bekijken/ navragen.

Lastig zo'n keuze maken, kost best veel geld en dan wil je het wel goed/mooi hebben.

Stucwerk is prijziger en de kans dat het gaat scheuren is bij nieuwbouw natuurlijk aanwezig en stucwerk is kwetsbaarder is (stoten etc).

Bij glasvezel kan het er in de toekomst moeilijk af en als je schilderijen/wandlampen gaat verplaatsen, kun je de boorgaten niet goed mee repareren.

Wat is jullie advies?

• Marieke

haha nog niet helemaal wakker! Onderwerp en Naam moesten andersom!! Muts!

• Alex Timmerwerken

Als je glasvezel op de muren plakt, zie je de naden zeer zeker. Opperlvlak is ook niet glad, lijkt meer op een vissersnet.

Daarop komt normaliter een laag fijne gips, dan is oppervlak wel strak en glad.

Glasvezel is een doe-het-zelf snelle oplossing voor licht beschadigde muren. Als de muren zwaar beschadigd zijn en / of krom, lukt het niet meer met glasvezel.

Het is wel waar dat glasvezel fijne scheuren in de nieuwe muren zal voorkomen.

glasvezelbehang/zonder motief schreef:

>

> Wij overwegen voor ons nieuwbouwhuis glasvezelbehang te

> (laten) plakken of de muren glad te stucen. Ik vind glad

> stucwerk heel mooi, maar ik weet van glasvezel dat het niet

> gaat scheuren (alleen achter het behang dan)

> Volgens schilder zou je geen naden zien en lijkt het net glad

> gestucte muren.

> Wij willen gladde muren dus geen behang met

> spikkeltjes/blokjes/visgraat etc…

> Wie heeft ervaring met glasvezelbehang en dan liefst de

> uitvoering zonder motief. Zie je naden? Ik heb het idee dat

> het ondanks dat het glad lijkt, het toch een andere

> uitstraling heeft. Maar kan dat nergens nog bekijken/ navragen.

> Lastig zo'n keuze maken, kost best veel geld en dan wil je

> het wel goed/mooi hebben.

> Stucwerk is prijziger en de kans dat het gaat scheuren is bij

> nieuwbouw natuurlijk aanwezig en stucwerk is kwetsbaarder is

> (stoten etc).

> Bij glasvezel kan het er in de toekomst moeilijk af en als je

> schilderijen/wandlampen gaat verplaatsen, kun je de boorgaten

> niet goed mee repareren.

> Wat is jullie advies?

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

Er is inderdaad een gladde glasvlies in de handel, wordt vaak gebruikt voor plafonds. Verkrijgbaar (of te bestellen ) bij de verfvakman, vaak pakkettenmet speciale lijm en verf van 50 m2. Het normale glasvlies heeft een ruitoppervlak (vaak in ziekenhuizen te zien) goed geplakt zie je de naden niet of nauwelijks. Het glasvlies dat gebruikt wordt in stucwerk is Gitex, en dit moet wel worden afgewerkt met gips.

succes,

Peter

• jacqueline

hallo wij hebben glas vezelbehang in ons nieuwbouwhuis alleen de vraag is moeten we het nog nalijmen er komt verf over heen

de een zegt van wel en de ander niet wie heeft er verstand van en kan mij vertellen of ik moet na lijmen of niet alvast bedankt

• Alex Timmerwerken

Hallo Jacqueline

eerlijk gezegd, ik begrijp niet wat u bedoelt met nalijmen