lekkende koelkast

• peter hovingh

Hallo,

Sinds een paar weken komt er bruin vocht onder uit de Bosch koelkast (2 jaar oud). Het is geen gemorste ketjap dan heb ikal uitgesloten. Alshet koelvloeistof ismoet ik me geloof ik echt zorgen maken. Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn en wat er aan te doen ?

Alvast bedankt

Peter Hovingh

• Margriet

Het zou kunnen zijn dat het afvoergaatje in de koelkast verstopt zit. Dat zit op de onderste plant, achterin, in het midden van het gootje. (meestal).

Probeer dat eens te ontstoppen met een dun flexibel voorwerpje. (uitgevouwen paperclip, tandenstoker, sateprikker)

Volgens mij was er ongeveer een week geleden ook iemand met dit probleem, even zoeken en je vindt nog meer handige hulpstukjes.

Ik hoop dat dat het probleem is, dan is het zo opgelost.

Gr. Margriet.

• marcel

hoi inderdaad wat margriet zegt maar het kan ookzijn dat het opvang bakje achter op de motor kapot is als dat niet helpt als je het gaatje hebt door geprikt moet je de koelkast er even uit halen en kijken wat er aan de hand is als het bakje stuk is wat ik mij niet kan voor stellen na 2 jaar of je een lek hebt in het koel systeem

en zou er niet te lang mee wachten anders gaat je bodem van je kast er ook nog aan dan heb je nog een veel groter probleem

succes met je zoek tocht

andere vraag heb je wel beluchting op en onder je kast?? het kan een rooster zijn boven op je kast en in je plint