vastzetten trapleuningen

• J.de.hart

Op dit moment zitten een aantal beugels, waarmee de trapleuning vast mee in de muur zouden moeten zitten, los. De muur waar ze in zitten is nogal broos.(kalkzandsteen blokken) Wat is de beste methode om ze goed weer verankerd te krijgen in de muur. Ik wil bij voorkeur dezelfde gaten wederom gebruiken.

Wie heeft er een stevige oplossing ??

• Gerrit

Ga naar de betere ijzerwarenhandel en vraag om chemische ankers.

• J.de.hart

Kun je iets zeggen over hoe deze ankers toe te passen. Kan ik de originele beugels nog steeds gebruiken ? En hoe zit het met de originele gaten ?

Graag advies

• Mieke

Alabastine supersterk, er is een Alabastine variant speciaal voor trapleuningen, volgens mij heet die zo.

Zelf gebruikt bij een poederende, afbrokkelende muur, na 2 jaar zat het nog muurvast.

• zeeuwtje

Echt stevig? Keilbouten!

• sander

Een chemische anker is een buisje die je in de muur doet en daar doe je een draad end in waar mee je, je leuning kan vast zetten. hier voor kun je gewoon de oude gaten gebruiken. je zal het draad end een tik moeten geven anders gaat de buis niet stuk. doe wel even een paar handschoenen aan.

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

je kunt beter een spuitkoker met 2-componenten anker gebruiken hiervoor, eventueel in combinatie met de bijbehorende “sokjes” (maar als er niet echt holle ruimten zitten is dat niet nodig). De speciale tuit schroef je op de (opengemaakte) koker, met je kitpistool spuit je het gat vol waarna je de (nieuwe of oude) bevestiging erin stop, Hard laten worden en ijzersterk. Wel het gat goed schoonmaken!

Als het gat nog een beetje goed is kun je ook pluggen gebruiken met wat constructielijm, pas op dit zet wel uit, dus kan gaan druipen.

vaak is dit in kalkzandsteenblokken voldoende.

Vroeger werd ook veel Herculesplug gebrukt (een soort cementvezels in een potje) maar ik weet niet of dit nog bestaat (leek op asbest, maar was het volgens mij niet)

succes,

Peter