koelkast in inbouwkast ????

• danielle

ik heb in mn oude flatje in de keuken 2 inbouwkasten, nou wil ik in 1 van die kasten mn koelkast plaatsen, anders kan ik hem moeilijk kwijt ( zeer kleine keuken ) de koelkast past er in en steekt een klein stukje uit (kastdeur is er uit )

zou dit uberhaupt wel mogen ivm het rooster achteraan de koelkast ?

grtjes danielle

• Jos

Als de koelkast voldoende luchtcirculatie heeft, is dit geen enkel probleem.

Groet,

Jos

• danielle

er zit boven in het plafonnetje wel een gat, maar daar zat tot nu toe een plastic zak in gepropt. als die er uit is zal dat dan voldoende zijn ? de kast zit in de muur gebouwd he, is nog lekker ouderwets pfff

grtjes danielle

• danielle

er zit boven in het plafonnetje wel een gat, maar daar zat tot nu toe een plastic zak in gepropt. als die er uit is zal dat dan voldoende zijn ? de kast zit in de muur gebouwd he, is nog lekker ouderwets pfff

grtjes danielleJos schreef:

>

> Als de koelkast voldoende luchtcirculatie heeft, is dit geen

> enkel probleem.

>

> Groet,

> Jos

• Alex Timmerwerken

Hallo,

De koelkast moet op een verhoging komen zodat luchtcirculatie onstaat van onder de koelkast (moet wel een rooster komen onder) via achterkant om pijpen te koelen en vervolgens door ruimte boven de koelkast naar buiten (daar weer een rooster). In de winter is de natuurlijke circulatie genoeg. In warme zomers niet meer, dan zal uw motor kapot gaan. Een kleine ventilator in plaats van rooster onder (moet lucht blazen naar binnen) zal dat oplossen.

• Jaap

Zou ik niet doen, of je moet een echte inbouw koelkast nemen.

Een standaard tafel model is niet gemaakt voor inbouw i.v.m. circulatie.

Je koelkast is binnen de kortste keren frot.