veluux dakraam

• augustin

hallo,ik heb in December een huis gekocht,in de laaste dagen heeft wat geregend.op de huis zit er 8 veluux ramen maar is er maar een die volgens mij is lek.bij de raam ka ik niks zien maar in de kamer en aan de buiten kant van het huis zij vocht plekken te zien,buiten is er mos op de muur en binnen zin de dak plaaten goed nat.de dak is in 2001 op gezet,de dakbedrijf is komen kijken maar volgens hun ligt aan de bladeren en de troep wat in de goot van het raam is.ik vind dit een betje raar als je 8 stuks hebt en maar een lekt(oh ja volgens hum komt ook door de wind,maar ja aan die kant heb ik al 3 ramen en eeen lekt),ben ik gek of…….

Weet iemand iets van een VELUUX raam,over de onderhoud of de goot van de raam zelf

Augustin

• Ed

beschrijf de situatie eens ff goed.

kort en duidelijk

ed

• augustin

het zit so;op de dak heb ik een veluux ram dat volgens mij lekt,ik ben geen expert; maar volgens de bedrijf die de werk heeft gedaan om alle ramen op de dak te zetten,ligt aan het bladeren en nog wat van alles wat daar verzamelt(troep).Daar komt met de tijd wat bladeren en van alles.Ik ben ook gaan kijken naar wat hun hebben gezien maar ik denk toch niet dat daar is het probleem.Aan de binnen kant, heb ik vocht op de plaat gevonden,dat is in het huis,op die plek heb ik een plank met boeken staan,alle boeken waren nat.Ik heb verder op de internet info gezocht naar de onderhoud van zulke ramen,en er is niks wat ik aan de buiten kant moet doen om lekkajes te vorkomen.Want volgens de expert wat hun hebben gestuurd moet ik op de dak gaan om de goot van de raamen te verschonen,maar dan nog er ziet een rand rondom de raam zelf,dat ik denk dat de water weinig kans heeft om naar binnen te komen.

• augustin

augustin schreef:

>

> het zit so;op de dak heb ik een veluux ram dat volgens mij

> lekt,ik ben geen expert; maar volgens de bedrijf die de werk

> heeft gedaan om alle ramen op de dak te zetten,ligt aan het

> bladeren en nog wat van alles wat daar verzamelt(troep).Daar

> komt met de tijd wat bladeren en van alles.Ik ben ook gaan

> kijken naar wat hun hebben gezien maar ik denk toch niet dat

> daar is het probleem.Aan de binnen kant, heb ik vocht op de

> plaat gevonden,dat is in het huis,op die plek heb ik een

> plank met boeken staan,alle boeken waren nat.Ik heb verder op

> de internet info gezocht naar de onderhoud van zulke ramen,en

> er is niks wat ik aan de buiten kant moet doen om lekkajes te

> vorkomen.Want volgens de expert wat hun hebben gestuurd moet

> ik op de dak gaan om de goot van de raamen te verschonen,maar

> dan nog er ziet een rand rondom de raam zelf,dat ik denk dat

> de water weinig kans heeft om naar binnen te komen.

• augustin

hoi,nog een keer,ik heb net een bericht gestuurd maar ik weet niet waar naar toe.

ik heb in totaal 8 veluux ramen,er is maar een die volgens mij lekt.De dakman zegt dat ligt niet aan zijn werk maar aan het schoonmaken van de goten van de dakramen,als er daar bladeren zijn dan de kans is dat ik lekkajes krijg.kan dat

Augustin

• Ed

Goten zowiezo altijd schoonhouden.

Kijk naar de lekage-plek, en kijk aan de binnenkant (in huis) en uit t raam op precies dezelfde plek of te hoogte van de lekage in 1 lijn richting de nok.

Water loopt nog altijd de kortste weg naar beneden.

De oorzaak kan van alles zijn, b.v. een gebarsten dakpan.

Kijk gewoon alles goed na en probeer met een gieter of tuinslang of t verholpen is.

Ed

• augustin

Bedankt voor jou reactie,ik ga dit wekend kijken,en komt ook iemand van de verzekering langs om te kijken.Ik heb voorlopig allen maar beneden laast van;dus van waar de raam staat tot aan de natte plek is +/- 1,50 m afstand.

gr.augustin

• Ed

Nergens aankomen tot die verzekeringsgast is geweest dan.

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

kan ook zijn, dat er een hogerlek zit, bijvoorbeeld een pan of de rookgas van een CV die condenswater geeft. Het water loopt dan over het dakbeschot naar beneden, komt het raam tegen en kan niet verder. Je kunt dit meestal zijn door de pannen er boven op te schuiven, vraag anders een (goede) aannemer of de Velux-servicedienst eens om te kijken. (liefst vrijblijvend natuurlijk, maar je zult mogelijk de uren wel moeten betalen)

succes,

Peter