grenen vloerdelen

• cygne

Aanbieding bij Gamma grenen vloerdelen à 15,- p.vierk.m. Heeft iemand ervaring in vergelijking met laminaat? Voors en tegens graag.

• rene

ja die heb ik. In mijn vorige huis alleen laminaat. Voordelen ,makkelijk te reinigen en makkelijk te leggen.

In dit huis heb ik beiden.

Het laminaat is zo gelegd. ondervloertje leggen en je laminaat kan erop.

De grenen vloerdelen was een ander verhaal.

Ik wilde deze in de lengterichting van mijn huis hebben. Aangezien mijn standaard vloer ook in de lengterichting ligt mocht de grenen vloer er niet zo bovenop.

Ik moest eerst een spaanplaat vloer leggen voordat de grenen vloerdelen erop mochten. Dit hield dus in dat mijn vloer hoger werd en alle deuren ingekort moesten worden.

Ik wilde de delen lakken en d8 dat doe ik zelf wel.

Op zich is het best te doen en het ziet er nu super uit. Wel is het zo dat je ook de onderzijde van de vloerdelen moet lakken ivm kromtrekken van de delen.

De grenen vloer leg je niet zoals kliklaminaat maar moeten gelijmt worden of geniet.

ik heb mijn delen geniet in de groef . Hier komt dan het mes van het andere deel in en je ziet er niks meer van.

Zoals je leest een hoop werk. Maar je hebt ook gelakte delen te koop dit scheelt al een hoop werk.

Je kunt ze ook olien. Maar daar ging mijn voorkeur niet naar uit.

Grenen is een zachte houtsoort dus als je iets laat vallen zie je dit in de vloer. Dus ook hakken, en stoelen zonder dopjes etc.

Het wordt een echte geleefde vloer (is mijn mening) maar dat hoort bij de uitstraling van deze vloer.

Ik zelf vind de vloerdelen mooier en toch wel een stuk luxere uitstraling hebben dan laminaat. Ook al heb je daar hele mooie soorten van. Het is en blijft echt hout en laminaat is net even anders.

hopelijk heb je zo een idee.

als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

groeten rene

• cygne

Beste rené,

Heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoord, daar kan ik wat mee.

Als er nieuwe vragen opborrelen, kom ik hier nog even terug.

gr.cygne

• Alex Timmerwerken Amsterdam

Ik zou nog erbij zeggen: let op als je de vloer gaat wassen… en de vloer zeker aflakken, niet olien. Ik heb eens grenen vloerdelen gelegd uit een spotaanbieding (was 12 gulden per m2 dat weet ik nog) en de klant wou alleen olieen. Nou, dat was passend gelegd, geen spleet te zien en het was net midden mei. In november krijg ik telefoontje of ik wil komen kijken. In de warme zomer uitgedroogd, gekrompen, tussen planken wel 3 mm afstand hier en daar zelfs meer. Vloer wassen - komt water in de spleten en op de plek waar een glas bier is omgevallen kwam de vloer omhoog.

Nou, goedkoop is prima maar…

Ik vind grenen zelf mooi en warm kan ik niet zeggen doe het niet.

Zou adviseren als de vloer gelegd is, met blanke polyester of epoxy lak goed impregneren en dan meen ik echt goed impregneren, zodat hars in overvloed tussen de vloerdelen komt. Dat maakt de vloer waterdicht en voorkomt uitdroging en tegelijk voorkomt dat gemorst water wordt opgenomen.

Succes

Gordon

Alex Timmerwerkencygne schreef:

>

> Beste rené,

>

> Heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoord, daar kan ik

> wat mee.

> Als er nieuwe vragen opborrelen, kom ik hier nog even terug.

>

> gr.cygne