cv ketel kiezen en plaatsen

• Jaap

Ook ik moet aan een nieuwe ketel. Maar ik weet nu echt niet meer wat ik moet kopen. De één zegt een Nefit, de ander Vailliant of noem maar op. Ik heb een gewone eensgezinswoning met een inhoud van ca. 400 m3 totaal.

het verbruik was de laatste jaren ca. 2200 m3, maar zal nu veel lager worden omdat er 3 volwassen kinderen de deur uit zijn.

Waar koop ik een CV Ketel, is kopen via Internet betrouwbaar? Krijg je bij de prijsstunters wel dezelfde kwaliteit.

Men heeft mij verteld, dat sommige ketels via Internet van mindere kwaliteit zijn dan die je bij de vakhandel koopt.

• Johan

Wij hebben ook pas een nieuwe cv-ketel laten zetten, een Nefit.

Gezien de inhoud van je huis zul je ongeveer 2300 euro kwijt zijn incl. plaatsten door een erkende instalateur.

Wij hebben ook vele info bijeengezocht maar uiteindelijk uitgekomen op een Nefit,……en hij bevalt prima (wel een combiketel water en verwarming)

succes verder

• Jaap

Bedankt. Het gaat inderdaad om een combi ketel. Waar heb je hem gekocht ?

Bij een installateur?

• Johan

Jaap schreef:

>

> Bedankt. Het gaat inderdaad om een combi ketel. Waar heb je

> hem gekocht ?

> Bij een installateur?

Yep

• rene

ik vind dit erg veel geld hoor. Ik heb een vaillant combi geplaatst de ketel was 800euro en het overige materiaal was rond de 400euro. aansluitset, dakdoorvoer etc. dat is 1200euro. voor het bedrag wat johan kwijt was heb ik mijn gehele huis gedaan. ketel en nieuwe radiatoren.

Ik heb het aansluiten door een oom van mij laten doen, maar 1200euro voor een ketel aansluiten lijkt me wel erg veel. Of heb ik gewoon mazzel gehad?

groeten rene

• Jos

Hallo Jaap,

Vind zelf een Remeha Avanta een zeer goede en compacte combiketel.

Heb al enkele van deze ketels aangesloten en deze mensen waren zeer tevreden.

Deze ketel past in een keukenkast en mag ook b.v. in een badkamer gemonteerd worden.

Het is een opentherm ketel met een celcia 15 kamerthermostaat.

Heb o.a. bij mijn broer zo'n ketel geplaatst compleet met nieuw aansluitmateriaal zoals: thermostaat, inlaatcominatie, overstortventiel, rookgasbochten, gaskraan en buis en knelkoppelingen, en condensafvoer materiaal..

Echter geen muurdoorvoer omdat de huidige doorvoer nog prima was.

Dit alles heeft hem totaal € 1140 gekost.

Kijk maar eens op www.ketelsprinter.nl

Hier heb ik het niet gekocht, maar deze firma vind ik zeer goed.

Kom regelmatig bij hun en hebben van alles op dit gebied op voorraad.

Hoop, dat jij hier iets aan hebt en

hoor nog wel.

Groet,

Jos

• Mieke

Ik weet weinig van CV-ketels maar heb er 3 gehad (in 3 huizen), dit is mijn ervaring:

1. Nieuwe Vaillant VR of HR: maandenlang steeds herrie, behalve als de monteur luisterde. Bleek later de pomp te zijn, na vervanging geen problemen meer (helaas buiten garantie). 5 jr gehad.

2. AWB-thermomaster 2HR. Prima ding, 2x driewegklep kapot, 1x dompelbuis, geen dure reparaties. 3 jr gehad.

3. Nefit Ecomline: heb ik nu. Geen storingen maar niks voor mij. Het continue verwarmen van het water (ook als ik het niet nodig heb) is irritant, slaat steeds aan. Zal wel zuiniger zijn maar het geluid stoort me. Verder gedoe gehad met afstellen van de doorstroomsnelheid, maar dat ligt mogelijk aan onze douche- en badkranen.

Op van elk 1 apparaat kan je niet afgaan, maar ik zou graag de AWB-ketel (uit 1998) terugwillen.

• Jaap

Oeps, dat maakt het er niet makkelijker op.

• Rumco

hoi mieke

ik heb ook een nefit ecomline en waar jij problemen mee hebt dat het water blijft verwarmen, dit kan je oplossen door in je kamerthermostaat de instellingen te veranderen.

Als je teminste een modulerende klokthermostaat hebt van nefit zelf ??

maar kan ook misschien bij een ander merk dat weet ik niet.

Maar het is dus uit te schakelen het continu op temp. houden van je warmwater.

dan verwarmt het alleen als ook je thermostaat op aanvragen staat en s´nachts gaat ie uit.

succes

• Mieke

Hallo Rumco,

Bedankt voor je reactie, zo wordt ik nog geholpen ook zonder een vraag te stellen!

Ik heb een bijbehorende klokthermostaat met Nefit-logo, maar die heeft niet zo'n stand. Ik heb het gevraagd aan het bedrijf waar ik een servicecontract heb en volgens hen kan het niet, het hoort bij deze ketel. Op de ketel zelf zit ook niet zo'n optie, de Vaillant had inderdaad precies wat je nu beschrijft.

Ik kan wel kiezen voor bijvoorbeeld vorstvrij, maar dan gaat het frequente aanslaan toch door.

Heb je ook de Ecomline HR? En hoe heet die stand op je thermostaat? Heb je daar ook een type-aanduiding van?

Groeten, Mieke