cv ketel kiezen en plaatsen

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

ketels kiezen is erg persoonlijk, en als er eeng oede ketel is dan wordt deze weer gewijzigd i.v.m. de nieuwe eisen.

Ik heb heel goede ervaringen met het plaatsen van 28 kw AWB ketels (3HR), in combinatie met de open therm thermostaat.

Als je meer warm water nodig hebt, dan hebbe zij ook nog alternatieven, maar die zijn duurder.

Neem wat meer capaciteit, de ketel moduleert toch naar het juiste vermogen en je hebt dan meer warm water. De 28 KW-ketel is ongeveer 100 eur duurder dan de kleinere.

kostenindicatie: is afhankelijk van wat er gedaan wordt. voor een 28 KW ketel moet je toch wel op ongeveer 2100 euro rekenen, incl. BTW en alle dingen die erbij worden vervangen (dus expansievat, inlaatcombinatie, max. ventiel, dakdoorvoer, pijpen hiervoor etc.

succes

Peter

• Jos

Hoi Jaap,

Bovenstaande problemen o.a. water dag en nacht warmhouden !!

Deze functie zit ook op de Remeha Avanta.

Met parameter P 4.

Kijk op de site van Remeha en overtuig de zeer kleine compacte ketel

met een enorm vermogen en 15 jaar garantie op de warmtewisselaar.

Groet,

Jos

• Rumco

hoi mieke

Ja ik heb ook de Nefit Ecomline HR

Met daaraan de Moduline IV thermostaat, en daar kan ik de warmwater in 3 standen zetten aan/uit/auto.

in AAN blijft het water continu op temp.

in UIT warmt het water helemaal niet op

en in AUTO wordt het water een half uur voor en tot een half uur na het ingestelde programma verwarmt.

op mijn thermostaat is het een symbool van een kraantje, als ik deze indruk en aan de draaiknop draai kan ik kiezen tussen de 3 standen.

succes ermee Remco

• Mieke

Conclusie: ik ga op zoek naar een moduline (IV) thermostaat.

Op die van mij staat alleen “Nefit” en “Made by honeywell”

Het ding is heel simpel en heeft maar 1 schuifje: voor automatisch, programmeren, continue, vorstbeveiliging en vakantie. Daarbaast de knopjes voor het programmeren. Geen knopje voor warmwaterstanden. Het symbooltje ken ik wel, dat wordt weergegeven als de ketel in bedrijf is voor warm water, maar je kunt daar niet op drukken.

Ik moet dus op zoek naar een modernere klokthermostaat!

• Mieke

Nog even wat beter gekeken.

Ik heb een Moduline III (staat op stickertje op de printplaat).

• Rumco

daar gaat het dan waarschijnlijk niet mee

die moduline IV kost 250 euri dacht ik bij de groothandel

of 150 dat weet ik niet meer

succes ermee