Glastegel wandje + douchecabine

• Rianne

Halloa!

Iemand hier ervaring met het plaatsen van een wandje van glastegels? Is bedoeld om mn douchecabine aan te laten sluiten op de wand (is niet gewoon een hoek van 90*90, maar zit nogal apart in elkaar). Verbinding worden dus op (wand- & vloer-) tegels, en daaraan vast moet de douchecabine dus komen. Heb al in de winkel gekeken, ze hebben van alles, maar heb geen idee wat ik nodig heb. Helaas de mensen in de winkel ook niet… Ook iemand enig idee of je speciale lijm nodig hebt voor natte ruimtes?

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

Ik neem aan, dat je glazen bouwstenen bedoelt, deze kun je metselen met aardvochtoge specie, maximaal 3 lage per keer. gebruik wigjes of de speciale afstandhouders van kunststof (makkelijk) en voeg af met bijvoorbeeld voegenbreed waterdicht of zilverzand met cement waaraan je een toeslagstof (bijvoorbeeld flextex of flevopol, of een waterdichtmiddel van bijvoorbeeld Sika ) toevoegt. Je kunt ook de voeg later waterdicht maken met waterglas.

Het iende van de tegels kun je eventueel een eindstrip zetten, ziet er netjes uit en je hebt geen last van de snijkanten. Dit als de voeg van de glasblokken niet aansluit. Misschien kun je als alternatief gewoon hardglazen stroken in elkaar lijmen met siliconenkit? of gelaagd glas (eventueel met een matte folie) waarbij de snijkanten worden afgewerkt met RVS zetwerk? is best wat leuks van te maken, maar een doe het zelf-zaak heeft daar niet altijd de juiste spullen voor!

succes

Peter

(mail maar als je het niet snapt)

• Rianne

Dank Peter, ik ga er volgende week mee aan de slag (als mn trap tenminste afkomt, da's ook nogal een klus). Laat de uitslag wel weten!