Konijnenhok coaten

• Tara

Hoi allen,

Ik heb een vraag. Ik heb een konijnenhok gebouwd, maar deze moet nog waterdicht/plasvast gemaakt worden (de konijnen plassen altijd net waar de bak niet staat). Welk materiaal kan ik daar het beste voor gebruiken (verf, beits, zeil, etc.)?

Alvast bedankt voor het lezen.

groet, Tara.

• Diana

Hoi,

Zeil zou ik maar niet gebruiken want dat gaan je konijnen opeten.

Echt watervast wordt een hok nooit, tenzij je hem onderdompelt in kaarsvet ofzo.

Wij hebben ons hok met carboleum geverfd en dakbedekking op het nachthok gespijkerd, van dat teer met kleine steentjes. Ik kan ff niet op de naam komen.

Maar dit is dan wel een buitenhok. En ons konijn is gelukkig zo lief om buiten in het open gedeelte zijn plas en keutels te deponeren dus hoeven we alleen maar die berg op te scheppen….

Succes ermee!!!

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

misschien een ouderwets zinken zetwerkje? kun je een bak over de gehele oppervlakte maken. Ik zelg heb in een groot konijnenhok een plaat (restje) Trespa als bodem gemaakt en rondom met een MS-polymeerkit afgewerkt. ALs je het echt professioneel wilt doen: misschien een rubber gietvloer zoals in paardentrailers wordt gebruik op de bodem en tegen de kanten smeren, misschien zit er een paardentrailer handelaar in de buurt die een restje heeft (het spul is nl. nogal duur)

succes met de konijnenvilla!

Peter