Ik wil mijn bitumen garagedak oversmeren met een coating, het dak is al wat ouder maar door het over te smeren, hoop ik lekken te stoppen of te voorkomen.
Wat kan ik het beste, en het goedkoopste gebruiken?
is altijd tijdelijk, zijn dit n og teerbitumenof brandrollen? brandrollen kun je de levensduur van verlengen door deze met daklak te behandelen en af te strooien met lijslag. het dicht geen lekken (wel een beetje maar niet permanent). Als er blazen zijn dan is het ook weggegooid geld, want dan zit er een constructiefout in de dakbedekking. Het spul kost ook n og wel wat geld, dus beter is een EPDM of Rhepanol (vooral dat laatste is uitstekend) dakbedekking over de de bestaande aan te brengen, ben je er voor een hele tijd van af (misschien wel voor altijd)
succes
Peter
inderdaad geven ook wij 10 jaar garantie, maar EPDM en RHEPANOL kunnen zonder bezwaar over de oude dakbedekking worden aangebracht, deze fungeert dan als dampremmende laag, mits deze goed schoon is te krijgen en nog in redelijke staat is.
Als je toch per se met brandrollen aan de slag wilt, dan alleen met een tussenrol met gaten, zodat de rol niet over het gehele oppervlak verkleefd wordt, zodat eventueel vocht naar de buitenzijde kan wegventileren. het prijsverschil is m.i dan te klein ten opzichte van de alternatieven (als je tenminste een goede brandrol gebruikt).
Een goedkoop rolletje er zomaar op branden is eigenlijk weggegooid geld, er ontstaan meestel al snel blazen en bobbels!
succes
Peter
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?