Inbouwreservoir

• Arjen

Hallo,

Misschien een stomme vraag, maar weet iemand of het mogelijk is een inbouwreservoir te combineren met een gewone staande toiletpot?

• Gerrit

Als die staande pot zijn eigen afvoer heeft, dan kan het. Als de afvoer van het inbouwreservoir gebruikt moet worden gaat het niet.

Maar waarom zou je het doen?

• Arjen

De afvoer van het toilet zit net voor de deuropening. Als ik dan een voorzetwandje zou moeten plaatsen zou het wandje in de deuropening komen. Dus ik dacht ik zet een staande pot op de vloerafvoer en kijk of deze aangesloten kan worden op een inbouwreservoir. Heb ik toch niet zo een lelijke spoelbak in mijn toilet.

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

het kan gewoon, maar je moet wel het reservoir op de hoogte van de pot plaatsen, dus even goed opletten.

Je kunt wellicht ook een los binnenwerk bestellen, de pot hoeft er immers niet aan te hangen.

Je kunt wellicht beter de vloer openhakken en de afvoer naar achteren leggen en het reservoir gewoon aansluiten; is wel meer werk maar ziet er wel beter uit.

succes

Peter

• Oscar

Hallo,

Ik had het zelfde probleem dat ik geen voorzetwand kon plaasten ivm de deur. Ik heb toen het inbouwreservoir toen in de binnenmuur geplaatst. Eerst flink geisoleerd. Daarna afgedekt met een vezelplaat.

Daardoor bedraagt de extra dikte van de wand maar 1 cm

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

maar dan moet je ook de afvoer verleggen en volgens mij was dat nu juist het probleem!

je kunt daarvoor ook een sanblok van Geberit gebruiken (ook in hoekuitvoering leverbaar), dat is een soort metselsteen maar dan met het reservoier er in en alle afdekplaten erbij.

wel even een gat in de muur hakken (en kijk even of het geen woningscheidende muur is, anders gaan de buren zo klagen als je binnenstapt)

succes,

Peter