CV ketel

• Jean

Hallo,

ik heb een cv combi ketel van intergas, circa 6 maanden oud nu, en die begon gisteren ineens vol het huis te verwarmen. Nu was het al redelijk warm zoals jullie wellicht weten dus dit was wat overdreven.

Nu heb ik er de boekjes op nageslagen en er is een melding 3 in het servicedisplay. Dit betekent dat er niet genoeg doorstroming is in het systeem.

Zou ontluchten en eventueel bijvullen het probeem verhelpen?

Zijn hier meer mensen die wel eens een soortgelijke situatie hebben meegemaakt? Ik wil namelijk even zeker weten of dit het euvel is ofdat ik een verwarmingsmonteur moet bellen.

Vrgr, Jean

• Ferri

Als ik jouw was zou ik alvast het systeem ontluchten en bijvullen, daar hoeft toch geen servicemonteur bij te komen.

Als dat niet helpt dan pas een servicemonteur laten komen.

Kan zijn omdat het een nieuw systeem dat gevuld is met vers water dus zuurstofrijk.

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

Je kunt natuurlijk even kijken wat de druk is na het ontluchten, als het na ontluchten en vullen niet over is, dan kan het zijn dat de driewegklep defect is (als het een combi is), als je warm water neemt kan het zijn dat het hele huis da verwarmd wordt (kan ook bij te lage druk, afhankelijk va ht systeem)

succes

Peter

• simon

Heb je de circulatie motor uitgezet?

Dit mag niet.

Het is waarschijnlijk een combi ketel.

Deze leveren ook warm water, voor bijvoorbeeld de douche.

Het verwarmen van het douche-water gaat niet rechtsstreeks maar wordt verwarmd via een warmte wisselaar.

Als de kraan van de douche dichtgedraaid wordt, stop de circulatie van het douche-water. De restwarmte van de warmte wisselaar en de brander wordt aan het CV water afgegeven. Hier merk je in de zomer niets van.

Maar het water moet wel circuleren anders werkt dit systeem niet.

Dus combi-ketels moeten, ook al worden ze niet gebruikt voor het verwarmen van het huis, up en running zijn en voldoende druk hebben en de circulatie moter moet aan staan.

Simon

• Henk

Kan idd van alles zijn.

Is het een oud systeem met nieuwe ketel?

Dan kan het namelijk zijn dat de warmte-wisselaar vol met prut zit………

Ook kan het zijn dat je draad naar de thermostaat niet goed aangesloten is of hier een breuk in zit…

Als je deze namelijk loskoppelt begint de ketel gelijk te vlammen………

Thermostaat zelf kan ook de boosdoener zijn,heb ik ook gehad een partij geemmer om gek van te worden!

Blijkt dat rotkastje uit Taiwan storing te geven!!!!!!!!!!

Veel succes!!!!!!!

• Jean

Inmiddels heb ik de thermostaat losgekoppeld en is het probleem volledig verdwenen. Het is dus de thermostaat, honeywell modulerend. Ook de Gasservice naar de CV combiketel laten kijken en daar is niets mee aan de hand.

Nieuwe thermostaat er op zetten dus.

Bedankt voor alle uitgebreide reacties, het ga jullie goed.

Hartelijke groet,

Jean