gaskookplaat aansluiten: witte tape?

• Robert

Hallo allemaal,

Mijn 2de handse gaskookplaat wil ik aansluiten. Ik heb een gasslang om de plaat aan te sluiten op de vaste verbinding aan de muur. Mijn vraag is om er om de schroefdraad nog van die witte dunne tape om heen moet? Of kan ik de slang op aansluiting en kookplaat schroeven (en controleren met zeepsop).

Alsvast bedankt!

Groet,

Robert

• Toon

De slang moet je zo aansluiten, er mag geen tape tussen. En altijd controleren.

• ed

Een slang mag ook al niet meer…..

Bel anders een loodgieter voor een paar tientjes

ed

• Robert

Dank Toon en ed voor je reaktie.

Inmiddels aangesloten en al gekookt, en het was nog te eten ook :-).

Toch even voor de zekerheid: mag een slang niet meer? Hoe moet je dan zo'n ding dan aansluiten. Het laatste stuk (de aansluiting is zichtbaar en zit boven het aanrecht) moet toch wel met zoiets flexibels als een slang. Ter info, het is een losse gaskookplaat die op het aanrecht staat, dus geen inbouw.

• P.J.v.d.Berg Bouw Oud Gastel

mag wel, als de slang tenminste in het zicht is en regelmatig wordt gecontroleerd. Uit het zicht altijd een RVS-slang gebruiken. De slang moet wel van het nieuwe type zijn, dus met aangeknepen koppelingen, de zelfmaakslangen mag niet meer

succes

Peter

• Robert

Dank je wel Peter,

Het is een slang met aangeknepen koppelingen, en hij is helemaal in het zicht, dus dat is ok.

Robert