tegels coaten?????

• bianca

Hallo

Na 2 jaar zoeken had ik ze dan eindelijk gevonden.De ouderwetse tegels die ik zo graag wilde……

Na veel schelden en zweten lagen ze in de keuken en bijkeuken.Na enkele weken had ik al behoorlijke spijt….

Er zit namelijk geen glazuurlaagje op de tegels,dus iedere vlek trekt linea recta de tegel in.

Met als gevolg dat ik vaak op mijn knieen zit in een poging de boel schoon te houden.

Bestaat er iets om de tegels mee te behandelen,zodat ik weer plezier aan mijn vloer heb,of wordt het toch een houten vloer????

Oh ja groene zeep is geen optie……

Groetjes Bianca

• P.J.v.d.Berg Bouw Oud Gastel

Met groene zeep sluit je wel de porien, dus is best een goede optie.

Je kunt de ongeglazuurde tegels behandelen met speciale Cotto-was, dit is wel iets onderhoudsgevoelig.

Wil je echt een goede permanente laag, dan kun je Hardwax-olie gebruiken, breng 2 lagen aan (WEL eerst goed reinigen met BV HG-reiniger voor Cotto, of St. Marc (ontvetten!).

Een ander alternatief is een PU coating aanbrengen, hiervoor kun jee een verdunde PU vloerlak gebruiken, of speciaal Purga van Tillmann. Wel goed ventileren, anders ligt je dak er af! (en niet roken natuurlijk, is gewoon erg brandgevaarlijk door het uitdampen)

Als laatste zou je speciale impregneer voor Cotto tegels kunnen aanbrengen, dit is ook wel te verkrijgen bij sommige bouwmaterialen handels, maar let dan wel op dat het geen was is (dan kun je beter de vaste was gebruken, of nog beter de Hardwaxolie)

succes

Peter

(als je het niet snapt, stuur maar mailtje)