CV werkt niet

• Robert

In mijn nieuwe huis zit een CV (combiketel) die niet goed werkt. Er komt een monteur, maar ik ben toch wel benieuwd of iemand me meer kan vertellen over de storingsmelding. Het apparaat geeft aan: “Luchtdrukschakelaar niet in ruststand”. Deze melding komt bij het aanzetten van het warme water en het aanslaan van de CV.

Weet iemand wat dit in gewone mensen taal betekent?

Groet,

Robert

• Gerrit

Als een c.v.-technicus hier op wil antwoorden, wil hij altijd graag het merk en typenummer van de ketel weten…..

• Robert

Het is een AWB Thermomaster, type 23.29 WT, uit 1995.

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

Als je het precies wilt weten kun je even naar de technische dienst van AWB bellen (zie hun website). daar zitten vriendelijke mensen die je het vast direct vertellen.

succes

Peter

• Henk

Wat doet t niet?

Warm water wel,of cv niet of alle twee niet?

Vaak is het een sensor of een stromingsschakelaar die een signaal doorgeeft wanneer er warmwatervraag is.

Ga er wel vanuit dat een ketel na 12jaar op is,en een dure reparatie dus weinig zin meer heeft.

Ik heb zelf meerdere nieuwe Vaillantjes geplaatst en die gaven eigenlijk nooit gezeur.

Makkelijk in onderhoud enzo,ik heb nu een Nefit Smartline en dacht daarmee een nog betere te kopen, heb ik al meer gezeur mee gehad dan 10jaar Vaillantjes!

Dus…………. Groeten,Henk

• Robert

Dank julie wel allemaal.

De monteur is inmiddels langsgeweest, en heeft een onderdeel vervangen. Iets met overloopschakelaar die re voorzorg dat de cv niet aanslaat als er te weinig waterdruk is.