vaatwasser aansluiten

• s

hallo allemaal,

wij hebben in de keuken de wasmachina staan, nu willen we in die zelfde keuken ook een vaatwasser plaatsen

hier staat ook de gootsteen/kraan op aan gesloten.

de af en aanvoer slang/kraan moet ongeveer 2,5 meter afleggen, vlak over de grond (onder het keukenblok door) en aan het einde weer een stukje omhoog, kan dit? of is er een max afstand voor zoiets?

nog een (misschien dom) vraagje als de wasautomaat en vaatwasser op de zelfde leiding staan aangesloten, kun je de apparaten dan wel tergelijktijd gebruiken?

jullie hebben waarschijnlijk wel door dat ik er (nog) niet zo veel van snap…

alvast bedankt!

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

is geen probleem. je kunt het sifon eventueel vervangen door een sifon met een vaatwasseraansluiting, dan ben je volgens mij van alle problemen af. Als de slang van de vaatwasser het niet haalt zul je deze wel moeten verlengen, als je dat niet te gek maakt dan kan dat wel.

Succes

Peter

• Arnolds

Half jaar geleden heb ik ook een vaatwasser in de keuken geplaats.

De afvoerslang heb ik verlengd en deze heb ik bij de Gamma gehaald.

Hierbij zit inclusief een koppelstuk en sluitringen.

Hou je rekening mee er moet ook een ander koppelstuk onder de wasbak.

Uit je verhaal begrijp ik dat je wasmachine en vaatwasser tegelijk wil laten draaien.

Dit kan ,maar dan moeten ze op 2 verschillende groepen zijn aangesloten.

Op 1 groep beide apparaten aansluiten, krijg je overbelasting de smeltveiligheid slaat door.

Gr, Arnolds