radiator vervangen voor design

• Hendrik

ik wil in mijn badkamer de standaard radiatorvervangen voor designradiator. Is het mogelijk om de leiding te verleggen in de vloer zodat dit netjes is weggewerkt en dient de hele ketel te worden leeg gehaald (water)?

Ik heb de intentie om badkamervloer, gelegen op 1e verdieping (CV ketel op zolder) opnieuw te gaan betegelen.

Is het evt te doen door een klussenbedrijf of is een erkend installateur noodzakelijk

• Remco

jahoor kan zonder problemen, als je de leidingen in de vloer wild verleggen zal je sleuven moeten (laten) freezen, en omdat je toch je vloer wild vernieuwen is dit een mooie oplossing.

En ja je water moet er uit maar dit is toch geen probleem opnieuw vullen en af en toe ontluchten.

Kijk wel uit met ontluchten het water is erger dan inkt dus pas op met vlekken.

En elk beetje zelfrespecterend bedrijf in deze sector kan dit zo voor je doen hoor.

succes ermee

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

pas wel even op met het hakken in de badkamervloer, soms liggen er leidingen in en die kun je beter niet stukhakken.

Je kunt een designradiator ook aan de bovenkant aansluiten, dan kun je misschien door het plafond aansluiten rechtstreeks op een leiding die daar (misschien) loopt. De ander leiding moet je dan natuurljk wel afsluiten of afkoppelen.

En de installatie moet inderdaad leeg, vergeet niet de stekker er uit te trekken en goed ontluchten als je m opnieuwe hebt gevuld!

Succes

Peter