hoe bereken je dit?

• melanie

Hoi,

ik heb in mijn keuken een schuine wand, tegen de daarnaast rechte muur wil ik graag 2 planken maken

twee uiteinde van de plankjes komen aan 1 kant tegen komt tegen de schuinen muur aan.

maar hoe bereken ik nou hoe schuin ik de plankjes moet afzagen? zodat de plankjes mooi aansluiten?

is dat misschien standaard 45 graden?, en zagen ze dit in de bouwmarkt (tegen vergoeding) ook voor je?

alvast bedankt!

mvg Melanie

• nico

de hoek kun je opmeten met een zwaaihaak en een gradenboog.

• rene

een zwaaihaak is een verstelbare blokhaak. deze hou je eerst langs die 2 muren. dan zet je hem vast en dan kun je de hoek overnemen op je materiaal wat je wilt zagen.

succes

rene

• marcel

deze hoek is 22,5 graden maar zou idd een zwaai haak gebruiken en dan wel op de plekken waar je de plankjes wil hangen en kijken of ze aan bijde zijden gelijk zijn

succes

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

maak als je niet echt gewend bent om dit soort dingen uit te rekenen even een malletje van karton en pas het even!

bij de bouwmarkt gaan ze meestal gillen als je zulke moeilijke dingen vraagt, maar soms lukt het bij een kleine hubo of zo nog wel eens. anders even naar de timmerwerkplaats of de aannemer!

succes

Peter